body>

Det där med giftemål

Det här med att vara förlovad!
Vad betyder det?

För-lovad älskling!!!

Jag har varit förlovad en gång innan, eller egentligen två, men allra första gången avböjde jag!
Jag var 17-18 och ihop med en kille som var konstant otrogen, och så en dag stod han där med färdiggraverade ringar och jag dog inombords!

Rusade hem till mina två bästa killkompisar och lipade och dom ba;
"Okej, har han varit otrogen igen?"

Och jag ba:
"näää, han vill förlova sig, buhuuuuu"

Dom ba:
"och du gråter för att???"

"Vem tror han att han är, tror han jag är dum i huvudet eller???"

Jag kunde tydligen va ihop med honom trots otroheten (första stora kärleken) men att förlova mig det gick jag bara inte med på!

Första gången blev sedan en annan skräckhistoria!
Jag hade tänkt att dumpa killen som står inför min släkt och familj på självaste julafton och friar!
Mamma blir tårögd och jag, ja vad ska jag säga? Han fick sätta ringen på mitt finger och den var för stor, oj så synd, av med den på en gång!!!

Den ringen var på och av lite när jag kände för det, tills det verkligen tog slut!

Efter det här så tänkte jag, aldrig mer!!!
Ska jag förlova mig så ska jag banne gifta mig 1 år senare, punkt slut!

Så står han där med ring i sin hand, när vi åkt till Egypten! Roy Håkansson.
Han vet precis vad jag kände inför en förlovning!
Visst 1 år kanske blir tight då jag precis blivit gravid och helst vill va smal när jag gifter mig!

Men älskling det är snart 4 år sedan!!!!!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hur vill du gifta dig?
Jag valde verkligen mellan allt eller inget... antingen skulle det vara hundratals gäster, pompa o ståt... Al in!
Men det slutade med att vi efter 7 år!!!!!! som förlovade drog till NYC o gifte oss, bara vi två!

2012-08-27 @ 09:39:52
Postat av: Matilda

Haha nu får ni skärpa er. Boka in ett vinterbröllop nu, det hinner ni fixa!

2012-08-27 @ 10:41:47
URL: http://Ombytlig.blogg.se

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0