body>

Skalman och jag!

Har alla det såhär eller är det bara jag?

Om vi ska någonstans så springer jag omkring som en yr höna på morgonen!
Byter blöja på Sally, matar henne och plockar fram frukost, äter och klär på mig, borstar tänderna och packar skötväska, tar fram allt vi ska ha med oss och under tiden jag gjort allt detta har Roy varit på toa och borstat sina tänder!

Om han skulle göra allt det jag gör skulle vi kanske lämna huset runt 13-14tiden!
Han är inte snabb, han är inte så bra på att planera och om jag skulle låta han göra "mitt" jobb skulle hälften va kvar hemma!

Är det bara min Karl, eller drog jag en nitlott när det gäller det här???


Kommentarer
Postat av: Matilda

Så var det när jag var mammaledig. Jag var hem ett år med Viggo och skulle vi någonstans alla tre var det alltid jag som fixade allt medan mannen borstade tänderna. Men nu har min man varit hemma ett halvår med Viggo och nu är det andra bullar. Nu har nästan han mer koll och är grymt snabbjobbad, jag hinner knappt med. Så Roy kanske bara behöver få allt ansvar själv en liten stund sen är han snabbare än blixten!

2012-08-10 @ 18:58:57
URL: http://Ombytlig.blogg.se
Postat av: Carro

Jag tror problemet är att dom blir vana vid att vi tänker åt dom så därför kopplar dom av för mycket. Sen har inte män (om vi ska generalisera) samma förmåga att se "den stora bilden", det är vetenskapligt bevisat. Men som Matilda säger så kan nog dom också om dom blir tvingade! Så nej Fia..det är inte bara Roy! ;)

2012-08-10 @ 21:17:56
Postat av: Akiz

Din bror passar in där oxå ;)

2012-08-13 @ 16:23:36

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0