body>

Latmansbullar

Jag kan ju inte ta det lugnt och sitta still, så idag har jag bakat lite bullar inför sommarens strandbesök och fikor utomhus!
Snabba bullar för den som har bråttom!

Ca 30 bullar

5 dl mjölk
150 g rumsvarmt smör
1 pkt jäst för söta degar
1 dl strösocker
1/2 tsk salt
10-12 dl vetemjöl

Fyllning:
150 g rumsvarmt smör
3 dl florsocker
200g philadelfiaost
2 msk vaniljsocker

Värm mjölken till 37 grader, rör ut jästen i mjölken, tillsätt smör, socker, salt och nästan allt mjöl, arbeta smidig, gärna i maskin!
Använd en ugnsplåt med kanter och klä med bakplåtspapper, häll ner degen dom är lite kladdig och lös! Tryck ut den jämt över plåten och tryck upp på kanterna! Täck med handduk och låt jäsa 30 min!
Gör fyllningen under tiden!

Gör sedan små hål jämnt fördelat med mjölad tumme och fyll hålen med fyllningen!
Pensla ytan med uppvispat ägg och strö över pärlsocker!

Grädda mitt i ugnen på 200 grader i 15-20min eller tills kakan fått fin färg!
Skär upp i rutor och frys direkt in de som inte ska ätas upp på en gång!!!


Kommentarer

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0