body>

Nattskräck

Månen har alltid påverkat sids sömn och jag hade aldrig kommit på den kopplingen om det inte var för hans gudmor heller aldrig sov när det var fullmåne!
Carro gör det inte, Olivia gör det inte!
Men Sally gör! Hon sover så fantastiskt gott!

Nu är fullmånen förbi för denna gången, tack och lov! Igår natt var hemsk och inatt kom även ett av de värsta nattskräcksanfallen någonsin!

Roy och jag tittade på film (in time, se den!) och sid vaknade och skrek, rusade in till honom och han hostade först massor, lyfte upp honom och gick till vardagsrummet och då märkte jag att han inte var vaken! Sedan höll det på i 10 min, han kastade sig av och an, skrek och rullade med ögonen, helt okontaktbar! Vi fick inte röra, men satt bredvid och tårarna började rinna på mig, det är så sjukt läskigt att vara med om!

Varför händer allt Sid, känner jag?
Kan trauman orsaka Nattskräck eller är det bara vissa som får det?

Sedan vaknade han 04,40!

Hejdå månjävel, nu behöver den här familjen lite sömn!!!


Kommentarer
Postat av: Akiz

Antar att du redan har googlat lite på det och testat olika tips, men jag såg att man kunde väcka barnet när det sovit ett tag för att bryta sömncykeln. Ofta börjar skräcken när barnet sovit 2-3 timmar. Man kunde även öppna ett fönster var ett tips, då temp går ner..... Usch vad otäckt. Men det sägs iaf att barnet inte minns ngt av det sen. Det kan ju vara en liten tröst iaf. Lilla Sidden.

2012-06-06 @ 14:29:24

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0