body>

Ett litet tajt fodral





Skulle kunna tänka mig den här lilla bodyn just nu. Och dom små brösten!!!
Idag känner jag mig tjock och såsig. Har inte haft några problem med att jag ökar i vikt och att jag börjar bli framtung. Min tröst har varit att det är mest mage (lite pattar och lite lovehandles och en röv, men bara lite)
Men så kommer vi till klädproblemet. Mina stora fina tunikor, oversize-tröjor som var så modernt innan ser inte klokt ut på mig, ser större ut än jag är. Mina tajta fodral är för små. Känner mig inte fin i något längre och tycker det är onödigt att shoppa kläder i storlekar som kommer vara för stora sen, inte för att jag skulle köpa mammakläder, för dom jag tittat på är hemska. Man kan hitta saker på t.e.x Gina tricot, H&M osv som klär en bullmage ändå. Så när jag shoppar är det saker jag verkligen gillar, men tyvärr i fel storlek för att kunna använda sen. Så nu har jag blivit snål och undrar om det inte är bättre jag är naken eller får tillbaka den där lilla kroppen som jag trivdes lite bättre i.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är för söt! Du är superfin nu, ( dock vet jag hur du känner) brösten gör ju att man ser större ut än man är iaf om man har stora tröjor på sig! men Jag tycker du är hur fin som helst i vad du än har på dig, en riktig sexyMama är vad du är! Sen får man känna så ibland men glöm inte att det bara känns så, Du är fin i verkligheten! så det så!

2009-08-25 @ 22:27:47
Postat av: johanna w

alltså det är nåt fel mitt namn bara försvinner när jag trycker skicka kommentar

2009-08-25 @ 22:29:18
Postat av: akiz

kom hit och låna av mig.....jag har alla sizer av kläder...S M L



puss

2009-08-25 @ 23:19:14
Postat av: Virva

Du är så himla fin!!!!!

2009-08-26 @ 06:36:12
Postat av: Anonym

Get over it. Kan du inte försöka vara lite positiv någongång? Kan du inte försöka se hur lyckligt lottad du e? Gravid på första försöket, inga missfall...du ska ha BARN, skatta dig lycklig. Det är ingen självklarhet att få barn, det är många som inte kan. Vore spännande att få se ett lyckligt inlägg emellanåt! Förstår dina krämpor o vardagliga problem- men snälla- försök se den stora bilden...

2009-08-26 @ 09:06:53
Postat av: Anonym

Jag håller med, du borde vara överlycklig som är gravid och inte gnälla så mycket på hur din kropp ser ut, du är jätte fin. så försök och glädjas åt livet i magen istället, det är inte alla som kan bli gravida så lätt som du, eller bli det alls..

2009-08-26 @ 12:13:57
Postat av: Sofi Sjöström

Jag har gnällt 1 gång på min kropp, ta det inte så seriöst. Jag är överlycklig över att vara gravid, men detta är inget happy-blogg, detta är en bitter-blogg. Föreslår att ni läser nån annans blogg om ni vill ha rosa-skimmer runt graviditeten, för det kan inte jag ge er. sen när skruttut är ute så kommer jag givetvis ösa lovord och bara vara lycklig. Nu är jag bitter och bloggen är till för att älta, gnälla och få ut mig skiten så min kille slipper ta det tunga lasset. Det finns dom som älskar min ärlighet och min bittra ton över att vara gravid. Prova själv, så ska ni se att det inte är nån dans på rosor. Däremot har jag aldrig tagit för givet att jag skulle bli gravid så enkelt eller alls. Det är jag såååå lycklig för.

2009-08-26 @ 12:41:16
URL: http://fiamedbebis.blogg.se/
Postat av: Annie

Go Fia, vi som känner dig väl vet när du överdriver lite, bjuder på dig själv och din situation, fast det kanske inte är såå roligt. Och- vi gillar det! Och- vi vet att man kan vara lycklig och uppskatta saker trots att man är lite missnöjd med vissa delar från och till.

2009-08-26 @ 13:12:49
Postat av: Virva

Annie .............bra sagt,vi som känner FIA VET

2009-08-26 @ 15:48:41
Postat av: Jaana

he,he..vilket liv ni för..man hör ju inte vad man tänker ;)))))

Man får ironisera lite faktiskt, det är en gåva som vissa människor har..

Men jag kan också förstå den som skrev att man inte ska ta det för givet och att det gör ont när man själv inte kan få barn..det går över...finns såå mycket annat i livet som är ödesbestämt och så roligt och fint.

Jag förstår er bägge två :))))))

Se nu det positiva i allt så blir det bra.. :)))))

2009-08-26 @ 17:18:56
Postat av: Anonym

Tycker man skriver sitt namn när man skickar iväg ett svar..av helt vanlig artighet och att man står för vad man säger!

Vissa har begåvats med självironi...! Man(Fia) skojar om det som känns jobbigt. men jag förstår även "du" dom skriver att det inte är en självklarhet att få barn och att det kan vara mycket smärtsamt. Förstår er bägge!

Men jag kan säga så här: livet UTAN barn är UNDERBART, makalöst fritt, fantastiskt och vansinnigt roligt.

Så var positiva ..haha..ödet är olika för alla. man kan göra livet gott eller kan man göra livet smått :))))))

lIvet för som som kan få barn är också roligt , fantastiskt, underbart osv..bara lite mer tröttsamt ha,ha ;))))))))

2009-08-26 @ 17:34:53
Postat av: jaana

ha,ha , det var jag som skrev inlägget ovan..okey, det funkar tydligen inte alltid :(

2009-08-26 @ 17:35:47
Postat av: Mella

Jag tycker bara det är bra att du köper på dig lite större kläder, då kan du sälja dom billigt till mig sen när du har blivit smal igen :) Eftersom jag verkar gå upp i samma takt som dig, utan en bebis i magen...

2009-08-26 @ 20:04:27
Postat av: akiz

du är fiiiin, hade jag sett ut som du när jag var gravid hade jag nog inte gnällt så mycket som jag gjorde... fast jag hade ju mina krämpor jag med, men att vara tjock var ett helvete, FAST jag var GLAD att ha magen samtidigt, jag var ju gravid!!! trodde inte jag kunde bli det ju, så samtidigt var jag ju skitlycklig, men det är svårt att vara lycklig i 9 månader rakt igenom. I början var jag ju självklart hur glad som helst, sedan blev det jobbigt (utan att för den delen inte vara tacksam för att jag var gravid, för det var jag såklart). Men att skratta sig igenom en graviditet på 9 mån är det nog ingen som kan, inte ens om man försökt bli gravid i åratal som vissa kanske har. jag lovar er att ni också kommer att spy galla någon gång för det är fan inte en dans på rosor att vara gravid, och inte särskillt kul i längden heller för den delen. Men jag är lycklig, jag var tacksam, jag älskade min mage samtidigt som jag hatade att vara tjock och att ha ont. Stå på dig fia, din blogg är till för att skriva av sig på, så fortsätt med det så känns det bättre innuti!!!!



pUSS AKIZ

2009-08-27 @ 11:16:42

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0