body>

Fina mail & kommentarer

Jag har fått massvis av mail och kommentarer från peppande vänner, andra mammor och okända människor. Tusen tack. Det värmer att läsa att man inte är ensam, att fler haft problem med läkarvården och att fler känt så som jag gör.

Jag vill på inget sätt vara  sjukskriven,  jag är inte lat eller så. Tycker det är trist att bara vara hemma, men så fort jag ens börjar härja om jobbet så kommer magvärken som ett brev på posten. Fattar inte varför det är så.

Funderade på att söka havandeskapspenning, men det verkar ju typ lönlöst om man inte har ett tugnt jobb eller arbetar med skadliga ämnen. Är det så?
I ansökan står det bifoga moderskapsintyg. (Jag har inte fått nåt sånt!!!!)
Är det ens idé att söka på grund av stress och sura jävla kunder som ringer och skäller på en dagarna i ända? (Sånt som jag var duktig på at ta innan jag blev gravid och nu tycker det är skitjobbigt när en kund börjar med att skälla ut en. Kan ju ha att göra med mina hormoner givetvis. Jag tar ju åt mig om Roy säger kärring.)

Kommentarer
Postat av: sara

hej ang intyget så e det bara att be om det tidigar så skickar dom hem ett lr så kan du bara gå o hämta. det gjorde jag. lycka till

2009-08-24 @ 11:08:09
URL: http://sethsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Moderskapsintyget får du vid UL eller vid BM-besök efter UL. Visst kan du söka havandeskapspenning, alltid värt ett försök. Du verkar ju ha ett tungt pyskiskt påfrestande jobb och det är lika tungt som en fysiskt påfrestande... så prova!!!

2009-08-25 @ 13:23:02
Postat av: Nettis

Det kan nog bli svårt att få havandeskapspenning på grund av stress. Mig ville de inte ens sjukskriva på grund av det, för det gick inte hävdade 3 läkare. Jag hade ju andra krämpor som jag blev sjukskriven för, men då endast på halvtid.... Sorry gumman!! :( Dumma dumma regler!!! Fast.... försöka kan man ju alltid. Du har ju andra krämpor som är jobbigare än mina så det kanske går på grund av dem? Eller kan du kanske bli längre sjukskriven?

2009-08-25 @ 23:15:48

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0