body>

Försäkringskassan

Jag tror nästan man måste vara frisk för att orka vara sjukskriven.
Igår ringde Försäkringskassan mig angående mina sjukintyg, det var nåt om att inkomsten var från 2008 och jag arbetade inte där längre, så dom skulle ha kompletterande uppgifter angående lön. Det kändes som om häxan tänkte,: Haaaa haaaa, nu får hon mindre i ersättning, men jag får tacka för att hon ringde, för jag höjde nämligen upp årsinkomsten. Snittet av provision och OB fanns ju inte med. På lönekontoret fick dom alla uppgifter utom min provision, det skulle jag fixa själv. Idag medan jag stod och duschade hade jag 3 missade samtal från hemligt nummer och det slutade inte ringa, så jag sprang ut ur duschen och svarade.
Äntligen får jag tag på dig, säger damen från FK.

Ehhhh.. stalker eller? Provat lämna meddelande eller ringa tillbaka lite senare? Det var nästan som dom skulle kolla så man inte var frisk, utan tokringde tills man svarade.

Denna damen undrade om det fanns andra arbetsuppgifter jag kunde utföra på jobbet.
Vänta lite nu? Är jag sjukskriven så kan jag väl inte det. Antingen jobbar jag ju eller är jag ju sjukskriven.
Om man var sjukskriven för ryggont och lyfte tungt på jobbet förstår jag väl om det gick att omplacera, men förstår inte riktigt hur dom tänkte här.
Tyckte det var bättre dom kontaktade min arbetsgivare angående detta.
Det känns verkligen som FK blivit en myndighet som misstror folk. All häxjakt man läst om i tidningen, verkar stämma. Visst finns det säkert folk som utnyttjar systemet och går sjukskrivna fast dom inte borde.

Med alla papper och härj som ska skötas så menar jag att det behövs att vara frisk för att orka.
Tur att huvudet är friskt ännu då :)

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag lovar...du orkar inte fejka en sjukskrivning idag! Häxjakt är ordet! Undrar hur dom som jobbar på FK gör när dom blir utbrända och måste vara sjukskrivna..

2009-08-26 @ 14:03:50
Postat av: Robin

Häxjakt med all rätt skulle jag säga.

SÅ går det när människor ställer till det för andra.

2009-08-26 @ 16:02:38
Postat av: J

Då är du en erfarenhet rikare :)))))

2009-08-26 @ 17:10:00
Postat av: anna

Sofi du är så fruktansvärt rolig, haha din blogg är min favorit här på jobbet :) Saknar dig här :)

2009-08-26 @ 17:11:27

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0