body>

Morotskaka

Jag är inte så hurtig och alert att jag har bakat idag igen, men fick påtryckningar om receptet för mina goda morotskakor.




Morotskaka (I långpanna)

4 ägg
4 dl socker
3 dl solrosolja
3 tsk kanel (Jag brukar ta lite extra)
2 tsk bakpulver
3,5 dl vetemjöl
350 g morötter

Vispa ägg och socker poröst.
Häll i solrosoljan.
Blanda alla torra ingedienser för sig innan du blandar ner dom i smeten.
Riv morötterna fint och rör ner.

Grädda i mitten av ugnen på 175 grader i 20 min (Jag brukar ha lite varmare.)

När kakan har svalnat ska du bre på glasyren.

Glasyr
100 g rumstempererat smör
150 g philadelfiaost
2 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker

Blanda ihop glasyren så det blir en jämn och fin smet, bre jämt över kakan, ställ kallt en stund och strössla Cocos över (Valfritt, men jag tycker det blir godare)
Skär sedan kakan i rutor.

Kommentarer
Postat av: Michelle

Mmmm...nu börjar det likna något!! Jag hatar ju pajer! ;)

2009-08-27 @ 11:17:54
Postat av: Sofi Sjöström

äppelkaka är liksom ingen paj!!!

2009-08-27 @ 13:46:35
URL: http://fiamedbebis.blogg.se/
Postat av: Carro

hur kan man HATA paj?? eller ens något som e sött för den delen!! : )

2009-08-29 @ 10:38:24

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0