body>

Djävulens påfund?!

Sådär, nu är alla bebiskläder tvättade i parfymfritt tvättmedel (känns lite sådär, är inte meningen med nytvättat att det ska lukta just nytvättat?)

Nu undrar jag, vems påfund är det att alla kläder ska tvättas innan dom används?

Vad gjorde man förr när inga tvättmedel fanns? Fast då kanske det inte fanns kläder heller. Det var på Barnen Hedenhös tid när man gick med pälsskynken på kroppen. Tror ni dom var tvättade?

Jag vet inte varför jag gjorde det. Grupptrycket kanske. Jag har ju inte brytt mig om vilka fiskar eller ostar eller dylikt man inte får äta som gravid, därför att jag inte äter ostar eller fiskar i mängder, och om det slunkit ner nån "ful fisk" så har det.
Borde haft samma inställning till nya kläder från butik. Dom är väl för sjutton rena? Eller är det barnarbetarnas små smutsiga fingeravtryck man ska tvätta bort?

Kommentarer
Postat av: Carro

Det råkar vara väldigt mycket gifter i färgerna som används till kläder, dom behandlas även med ett medel innan dom skeppas från Kina osv för att inte mögla i frakten.

Så egentligen bör alla tvätta kläder man köper nya..det är ganska mycket skit på dom...men vem fasen gör det??

Bebisar kan man ju dock skona om man kan!

Puss

2009-11-13 @ 10:21:26
Postat av: Anonym

exakt så är det Carro tack för det...TROR INTE ATT DET VAR SÅ MYCKET SKIT FÖRR SOM DET ÄR NU

2009-11-13 @ 14:29:48
Postat av: akiz

hahaha, spelar du dum nu eller e du dum på riktigt ?! ;) puckolajnen. Det är ju färgämnena i kläderna!!!!gumman!!!

2009-11-13 @ 20:59:15

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0