body>

Som jag ligger... får jag ligga...

Åhhh jätteroligt med förlossningshistorier, särskilt din sida av det hela Jocke. tack tack! Typiskt män att göra en sån stor sak av det hela!!

Var hos BM igår, hon gav sig på en ny gissning av bebis storlek eftersom det snart är dags och nu gissade hon 3200-3400 gram, hon helgraderade sig eftersom hon inte visste om bebis skulle stanna hela tiden ut! Sen blinkade hon med ögat och tyckte jag skulle hem och packa BB-väskan.
Så det är väl klart att jag tror att han kommer tidigare nu.
Men å´andra sidan så kan ju min crackhora till BM tagit sig nåt på lunchen.
Bebis har lagt sig med huvudet i krona eller nåt sånt, vilket tydligen var toppen för då tar han minst plats när han ska ut. Och mina förvärkar var helt normala, det var till och med bra, för kroppen förberedde och mjukade upp sig lite på det viset, så jag skulle se det positivt och bara låta det komma.
Jag har nu gått upp 14,5 kg. (Alltså bara ett halvt kilo sedan jag var där sist för 2 veckor sen), det finns väl inte mer plats för vätska i min kropp antar jag. Matlusten är väl sådär måste jag erkänna, äter mycket mackor och clementiner istället.

Sen är det, det här med att sova. Som jag ligger... får jag ligga. Jag måste försöka hitta ett skönt läge och sen somna bums, för om jag ska vända mig tar det en kvart och då hinner jag bli pigg. Igår låg jag i sängen i 2 timmar innan jag gav upp, gick och la mig på soffan och somnade direkt. Givetvis har jag ont i varenda kroppsdel när jag vaknar och är kissnödig, men jag är iallafall tillräckligt trött för att kissa och sen byta plats till sängen och kunna somna ganska snart.
Ni hör ju vilket krångel bara för att få sova lite!?



Klumpfot!






Kommentarer
Postat av: Alexandra - Mami till Neville

Crackhora...hahaha!



Å de där fötterna... Jag hade likadant, gick upp 20 kg total och 15 av dom var nog bara vatten..



Vet du vad en av de skönaste grejerna efter förlossningen var?

Man är inte kissnödig. Jag hade nämligen så att Nevile låg mot blåsan, så allt kom inte ut när jag kissade, så även när jag kissat var jag kissnödig... Har du likadant?

Jag njuter fortfarande av att kissa nu så här efter, hahah!



TACK för de fina grejerna. Så jäkla mysig kudden är, och scarfen var så fin!!

Tusen tack!!



Lycka till nu och hoppas bebis vill titta ut snart!

2009-11-17 @ 10:25:02
URL: http://alexiiaa.blogg.se/

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0