body>

Det är helt normalt!

Idag hände nåt konstigt med mig. Jag var ute på min morgonpromenad med hunden och det svartnade framför ögonen, jag såg stjärnor och blev tokigt andfådd. Ni vet ju att jag inte går särskilt fort på grund av foglossning.
Kände direkt att det nog var dags att vända hemåt, det var en obehaglig känsla och i slutet så fick jag sätta huvudet mellan benen för det kändes som jag inte hade nåt blod i huvudet alls.

Kom innaför dörren och var fortfarande väldigt andfådd. (Liten varningsklocka började ringa, då en läkare sagt att jag skulle ringa om jag blir andfådd plötsligt, eftersom det kan vara blodpropp och jag ju haft en propp när jag var 20 och nu vägrar ta sprutor under min graviditet i förebyggande syfte)

Ringde Roy som tyckte jag skulle ringa doktorn direkt. Jag ogillar doktorer och vill inte ringa dom i onödan, känns som man ändå alltid får samma svar. "Det är helt normalt". Jag googlar hellre. Men jag ringde förlossningen ändå. Fick prata med sköterska som sa att det är väldigt vanligt och helt normalt. Att min livmoder är så stor nu och trycker på typ alla organ och även hjärtat, vilket gör att många blir yra och svimfärdiga och just andfådda, och undrade om inte min barnmorska talat om det?
Jag har iallafall inte fått informationen att det är vanligt att svimma för man är gravid för att  livmodern trycker på alla organ. Trots att jag nämde min blodproppshistorik och att jag nog blev lite orolig så tyckte hon att jag ska vila ett par timmar och återkomma för ett CTG om det inte blir bättre.

Så till frågan, vad är egentligen ONORMALT under en graviditet?
Jag har råkat ut för massor av saker, känner mig nästan hypokondrisk ibland, men enligt alla läkare är det jättevanligt och fullt normalt, alla mina krämpor.

Mina vänner kommer aldrig ens behöva ringa läkaren när dom får graviditetssymptom, dom kan ringa mig.




Kommentarer
Postat av: fru olin

det sjuka är att om du skulle ringa mvc och säga att det börjar brinna okontrollerbart i ditt hår på kvällarna......DÅ SKULLE DE SÄGA ATT DET ÄR FULLT NORMALT NÄR MAN ÄR GRAVID!

2009-10-13 @ 21:08:40
URL: http://www.metrobloggen.se/fruolin
Postat av: johanna w

haha, jadu våra gemensamma vänner kommer inte behöva nån läkare eller barnmorska alls, för du har garanterat haft alla saker man kan ha, och har inte du, så har akiz eller jag prickat in resten, så tillsammans kan vi svara på allt tror jag!

2009-10-14 @ 11:32:45
Postat av: akiz

tack för en trevlig dag gumman, bullarna var fantastiskt goda! helt normala ;)! puss

2009-10-14 @ 18:18:01

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0