body>

Köttfärslimpa på mitt vis!

Dags för ett recept igen, för jag fick faktiskt positiv feedback på dom sist.
Idag lagar vi nåt jättegott, snabbt och enkelt.
Maria kallar det Köttfärslimpa* (hahaha), jag kallar det Ubåt.


Ubåt

1 pkt färs
1 franskbrödslimpa
1 gul lök
1 pkt creme fraiche paprika/chili
1 pkt tacokrydda
tomater
Riven ost
salt, peppar, valfria kryddor.


Hacka löken  och bryn den och färsen, häll på kryddor och tacokryddpåsen (Den är valfri, vill man ha mindre tacosmak så kryddar man bara efter behag istället) Rör i creme fraichen så färsen blir lite blöt och krämig.
(Du kan även välja att ha i krossade tomater, allt efter smak)

Skär av ett tunt lock på brödet och gröp ur det så du har gott om plats för att fylla den med färs. För en matigare variant så brukar jag blanda i lite av brödsmulorna i färsen innan jag fyller limpan med färsblandningen.
Skiva tomat och lägg överst och toppa med riven eller skivad ost.
Sätt in i ugnen utan locket i ca 200 grader till brödet blivit lite frasigt, sätt då på locket och låt bakas i ugnen ytterligare en stund.

Servera med en god sallad och gärna en dressing gjord på
gräddfil och någon god dip. (4 peppers).

Smaklig måltid!




*Marias kille trodde han skulle få köttfärslimpa till middag och blev lite snopen när denna rätt serverades. Marias försvar var, men det är ju köttfärs och limpa. Alltså köttfärslimpa!


Kommentarer
Postat av: johanna w

muuums jag älskar sånhär "köttfärslimpa"

2009-10-08 @ 13:38:16
Postat av: Carro

Ojoj..här blir man nostalgisk! Detta åt jag första gången 97-98 nån gång, då tillagat av Westerberg och din storebror..haha...men det är faktiskt väldigt gott! Glöm inte en flaska rött till också! ; ) (sorry)

2009-10-08 @ 14:01:40
Postat av: fru olin

gott det lät

måste jag testa nån dag....

mer recept"!!!!

2009-10-08 @ 19:14:02
URL: http://www.metrobloggen.se/fruolin
Postat av: Anonym

gott det lät

måste jag testa nån dag....

mer recept"!!!!

2009-10-08 @ 19:14:28
Postat av: Stenberg

Låter smarrigt!

2009-10-19 @ 16:36:48

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0