body>

Tänker inte vaccinera mig!

Jag har bestämt mig, jag tänker INTE vaccinera mig mot svininfluensan, inte medan jag är gravid iallafall. Jag tänker inte vara nån försökskanin och om 10 år upptäcker dom att det har blivit något fel med alla dessa barnen som låg i magen när mamma blev vaccinerad. Jag tänker inte ta den risken med att vara den första som gör det.  Så ringer Mia mig idag och frågar hur jag ska göra. Mia ska ha bebis i början av mars.

-Hej gumman, undrar hur du ska göra, ska du vaccinera dig?
-Absolut inte, bla bla. bla. kanske blir nåt fel på barnet, bla. bla. bla (Jag pratar på oavbrutet om alla nackdelar!)
-Fia, tyyyst! Jag har precis vaccinerat mig, nu känns det inte alls särskilt bra.
-Oj, jamen alla får ju göra som dom vill, det är bara det att jag inte vill riskera nåt.
-Kan man får det ur sin kropp på nåt sätt tror du?
-Hahaha, näe det är nog försent gumman.
-Fan. Okej, men du vi hörs. Puss.




Kommentarer
Postat av: Sofie

Nej jag ska inte heller vaccinera mig. Hellre blir jag själv sjuk än tar något som jag inte vet hur det påverkar den lille. Jag berättade om beslutet för min barnmorska och hon sa varken bu eller bä, bara att det är upp till var och en att göra vad man själv tycker. Funderar du fortfarande eller? Kram

2009-10-21 @ 07:05:43
URL: http://soffisspot.blogg.se/

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0