body>

Vattenmelon!

Det är skönt med lugnande kommentarer om snippklipp och stora barn osv. Tack för det!
Läste klart Föda barn boken på tåget och nu har jag konstaterat att sådan litteratur bara gör mig mer orolig än lugn. Jag tror jag redan innan visste det nödvändigaste, det jag behövde veta.

I boken stod det att snippklipp gjorde mer ont efteråt än att spricka och att man brukade bli sneklippt och det var inte snyggt, att det tog längre tid att läka. Allt jag hade behövt göra var ju att fråga Er mammor som läser min blogg, ni har ju svaren och kan både lugna och uppröra. jag lyssnar hellre på Er och som sagt, spricker jag så gör jag eller blir jag klippt så kanske jag inte ens märker det.

Jag har fortfarande en känsla av att jag inte kommer gå hela tiden med min bebis i magen. (Jaana, kan du se nåt om det?) Det är mycket förvärkar, sammandragningar och jag har bara en sån känsla, att den nog kommer snart.

I vilket fall så är det idag bara 41 dagar kvar till beräknad förlossning.

Nu börjar mina fötter se ut som fan. Svullna och vattniga. Jag är nog ganska lång ifrån Sara och Akiz när det gäller svullna fötter. Men fotknölen har försvunnit och benet är lika tjock hela vägen ner till foten.  Det är snyggt som tusan att inte ha något smalben längre!!!! Jag får trösta mig med att Carro brukar säga att jag har så satans snygga ben. Eller så får Carro trösta sig med att komma hit och kika på dom nu!

Fingrarna ser ut som små korvstumpar och förlovningsringen har varit av ett bra tag, och då var den ändå stor när vi förlovade oss.
Tycker även att mitt ansikte börjar se skvalpigt och vattenfyllt ut, ser lite tjockisrund ut även där, och då är det ändå svårt att avgöra när man ser sitt nylle i spegeln varje dag!

Men jag tror jag blir snygg snart igen, läste att viktnergången var ganska ärftlig och genetisk.Nu har jag visserligen inte ens gått upp lika mycket som min mamma, men hon kunde hoppa i sina vanliga jeans när hon åkte hem från BB, så det är min förhoppning, även om Mia försöker intala mig att jag aldrig någonsin mer kommer kunna ha storlek 25 i jeans för bäckenet blir bredare.
(Mia jag hatar dig!)


Kommentarer
Postat av: johanna w

menar du att det är 40 dagar kvar det känns som det är närmare till december än så nehepp tidigare blir det nog, det hoppas vi på iaf! Och vi får väl tro att det dom säger att man kan se i ansiktet på om den snart ska pluppa stämmer, så vi hoppas väl att det är tecknen du ser nu då!

2009-10-26 @ 17:53:25
Postat av: Anonym

Vänta inte på att det ska komma innan .....då blir det sååå lång tid sen .Det får bli en överraskning om det kommer innan men oftast så vill dom små liven ligga där ett tag till :-)

2009-10-26 @ 18:30:22
Postat av: Sofie

Vi får väl se när den lille väljer att titta ut, det verkar inte riktigt som att man kan önska det :) även om jag vill att vår lille rackare håller sig kvar till efter nyår, men sedan får liten gärna komma när den vill.

Igår var jag tvungen att kämpa av mig mina ringar från tjockisfingrarna. De hänger nu fint runt halsen :)

2009-10-26 @ 18:58:36
URL: http://soffisspot.blogg.se/
Postat av: akiz

förvänta dig INTE att den kommer innan som sagt!!!

Det trodde jag med, med alla mina förvärkar och annat skit. men icke picke..... jag hade nog gått över ännu längre om de inte hade satt igång mig.



tyvärr....



du kommer bli av med alla korvfingrar och tjockisben,det vet jag! puss

2009-10-27 @ 11:23:33
Postat av: Jaana

Näee.Fia gumman..den kommer inte innan :))

Kram

2009-10-27 @ 21:21:58

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0