body>

Ingen bantning här, inte!

Jag har varit lugn och harmonisk jättelänge nu. Inga skrikattacker, inget slagsmål, inget tokgråtande. Jag tror jag måste ställa till en scen snart för att livet inte ska bli trist.
Inte ens när följande scen utspelade sig igår blev jag arg.

Fia: Jag är hungrig (Typ exakt 4 timmar efter middagen)
Roy: Har du vägt dig på länge?
Fia: Näe, kanske för två veckor sen, hurså?
Roy: Hahahahahaa, kan du inte väga dig nu?
Fia: Näe, inte på kvällen, jag väger mig alltid på morgonen
Roy: Men dra av 1 kg då.
Fia: Men jag har ju kläder på mig.
Roy: Dra av 2 kg då.
Fia: Varför vill du jag ska väga mig?
Roy: För jag tror du har gått upp jättemycket nu!
Fia: Vadå, tycker du jag är fet eller?
Roy: Näe, men gå och väg dig.

Jag går till ett annat rum, ställer mig på vågen.

Roy: Hahahahahahaa Hur mycket, 70 kg???? Eller Mer?
Fia: Är du dum i huvudet eller? 66. På kvällen, med kläder på. Sådetså.

Så ja, vi kan konstatera att det nu är 9 kg plus.
Tror min önskan om max 12 kg skiter sig ganska rejält....


I vilket fall som helst så blev jag inte arg på mitt cp-mongo som verkar göra allt för att provocera fram min galna gravid-homon-sida. Jag tror jag fattat att han bara vill testa mig.

Tror det är både yogan och mindfulnessen som jag numera sysslar med som gör mig så lugn och rofylld.
Prova sätt dig på mig nu, om du kan!




Kommentarer
Postat av: Virva

Han tycker bara att din mage har blivit stor ,inte du :-) puss

2009-09-24 @ 12:08:00
Postat av: akiz

hahaha, vad duktig du är Fia!!!Jag tror att jag oxå behöver gå på yoga och snacka med mitt anus, för jag får fortfarande raseriutbrott på stackars Peter!



hahaha.

2009-09-24 @ 13:22:21
Postat av: Sofie

Skönt att inte behöva jaga upp sig! 9 kg låter inte så mycket i min öron, jag har redan gått upp 7 kg och jag ligger ju en dryg månad efter dig. Sedan kanske den goda maten från bröllopsresan gjorde sitt, chokladdonuts till frukost... :)

2009-09-24 @ 19:14:10
URL: http://soffisspot.blogg.se/
Postat av: johanna w

9 kg är ju knappt inget =) 12 skulle kunna bli en bra gissning tror jag!

2009-09-24 @ 22:07:21

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0