body>

Stockholm

Mina tjejkompisar "rövade" alltså bort mig till Stockholm i helgen. Eftersom dom varit så duktiga på att hålla hemligheten ända sedan april var det lite synd att flera av dom försa sig bara dagarna innan.
Fredagen började med att vi satt på bussen upp till Stockholm. Det bjöds på kaffe och fika, pastasallad och flera flaskor skumpa. Det var något ostadiga ben som klev av bussen och mötte upp de överiga tjejerna på stationen. Sen bar det av till Hammarby Sjöstad där Helena bor. Där drack vi Rosé, åt Thaimat och gjorde oss snygga samtidigt som vi sjöng singstar. Vi gick nog inte ut i Stockholmsnatten förrän 01.00-tiden och då blev det först Fredsgatan 12 och sen vidare till Berns.
På lördagen vaknade vi rätt tidigt trots en sen natt, kändes som vi var 14 igen, när vi satt och pratade igenom kvällen, skrattade och åt en enorm frukost.
Sen vankades båtutflykt till Fjäderholmarna och lunch, men vädret svek oss och vi hoppade av båten vid Nybrokajen och tog en sväng på stan och lunchade på Grodan istället. Det hanns med lite shopping (mest till Sid) och så tog vi båten tillbaka till Helena. (Det var då vi höll på att krocka med Finlandsfärjan!) Klockan 21.00 hade vi bord på Restaurang Grill och nu gjorde även Linda och Emmelie sällskap. har nog aldrig ätit godare mat och gillat en restaurang så mycket. Tjejerna hade fixat så bra och betalade allt hela tiden!
Vi drog vidare till Golden Hits där jag skulle sjunga Karaoke (!!!) och sen till Zipper som är ett gay-ställe, eftersom Frank nu även gjort oss sällskap.
En intensiv, uttröttande helg med mycket skratt och galenskaper. En 30-års present jag sent kommer glömma! men när jag fyller 40 vill jag åka på spa! Hahaha.
Jag är helt slut nu, har dessutom åkt på en dunderförkylning till råga på min tandvärk som jag dragits med hela Stockholmshelgen.

Tack mina fantastiska vänner. Jag älskar er!



 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilka pinglor! Låter som en fantastisk helg, inte en lugn stund. Vad hittade du för fint till Sidding då? Krya på dig från förkylningen och hör av dig om ni vill ha sällskap på långpromenaden, ska inte banga halvvägs ;)

2010-08-25 @ 21:08:34
URL: http://soffisspot.blogg.se/
Postat av: Cissi

Nejnej, inte bara dricka. Då hade jag kanske dött. Dricker bara whey om det är långt mellan lunch/middag och träning. Härlig helg, båt-krock filmen var rolig! Särskilt hon som tog av sig skorna :)Puss

2010-08-25 @ 21:34:58
URL: http://till56pa56dagar.blogspot.com

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0