body>

Om jag inte är sjuk, så kommer jag!

Gamla människor är för roliga.
Idag ringde jag min farmor för att bjuda in henne till Sids kalas om 2 veckor.
Hon kunde komma om hon inte var sjuk!

Jag känner fler gamla som gärna kommer på kalas OM dom inte blir sjuka tills dess.  (Roys mormor säger till och med att hon är sjuk då! Typ om två veckor. Inte att hon kanske kommer bli sjuk, utan då är hon sjuk!)

Det är ju inte precis så att jag hade tvingat farmor att komma om hon hade råkat bli sjuk, men på något sätt måste dom liksom förvarna att just det datumet kanske dom är sjuka.
Är dom rädda att man ska bli besvikna om dom blir sjuka, så dom liksom varnar om det redan innan, eller är dom jämt sjuka så att dom nästan räknar med att vara sjuka snart igen?

Jag tror iallafall jag också ska börja säga så.

"Vill du gå på bio med mig på fredag - Ja. tack gärna om jag inte är sjuk då"

"Kan ni komma till oss på middag i helgen?  - Ja, tack om jag inte är sjuk då"

Kommentarer
Postat av: Carro

Jo men det där känner jag igen, till slut blir det lite mer " Ja tack om jag lever då!". Och det kan ju tyvärr bli så... Min farmor kunde inte komma på syrrans student, hon dog.

Det kanske är att ta i, men äldre människor vill inte vara oartiga, därför ger dom en lite förvarning..



Och med tanke på din sjukdomshistorik så tror jag ingen skulle reagera om du började säga så... ; )

2010-12-05 @ 23:17:27
Postat av: Terése

Min farmor sa "Om jag lever och har hälsan". Och det kunde gälla om vi frågade om det blev jul hos henne som vanligt. Som om vi skulle sitta där o fira om hon var död...

2010-12-07 @ 21:43:57
Postat av: Emma Gunnarsson

Hej! Men guuud så där håller min farmor och farfar på hela tiden om det inte är snäppet värre! De har varit sjuka sen jag föddes ! Om man ringer till dem en dag och frågar hur det är får man alltid samma sak! Jag: "Hej" Hur mår nu!? Farmor/farfar: "Det är sådär vi är så gamla och sjuka" Varenda gång och när man hälsar på dem säger de att det är så gamla och sjuka, allt är farligt det man gör och allt kan man då av! Så håller de på, på ett ungefär! Skulle kunna skriva hur mycket som helst! Men jag kikade in här för att tipsa dig om min hemsida och julklappar till de allra minsta, kika in på min hemsida www.babyboots.se! Önskar dig en fortsatt trevlig kväll! Hälsningar Emma

2010-12-09 @ 20:35:24
URL: http://www.babyboots.se

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0