body>

Jippie, jag hinner blogga.

Det bästa med att ha barn är att man får parkera på familjeparkeringen på maxi när det är fullt på de andra parkeringarna som ligger nära ingången (man vill ju inte röra sig mer än nödvändigt!)
Jag brukade faktiskt parkera där några månader innan Sid kom, (Jag hade min familj i magen och var trött i benen) och idag parkerade jag där trots att Sid inte ens var med, (Men jag har ju en familj - fast hemma!)


Trots att jag låter lat när det gäller att parkera nära ingången så gillar jag  faktiskt att röra på mig, har gått långa promenader med Sid i vagnen hela veckan. Mitt lilla dilemma med detta är att då sover Sid, men när vi sen är hemma och jag borde passa på att vila när han sover, så sover han ju inte!

Idag har mina underbara föräldrar varit här och avlastat mig från lite skrik (givetvis skriker han ju inte när det är folk här, så snart tror ni nog jag hittar på att han skriker konstant) Jag passade på att sova, somnade vid 8.30 och vaknade inte förrän klockan var nästan 12.30. LYX!

JAG HAR GÅTT NER 15 KG och jag har bara 4 kg kvar till min inskrivningsvikt, fast det är inte den vikten jag egentligen vill ha. Var lite extra mätt precis när jag blev gravid, brukade väga ca 4 kg mindre. Så målet är att gå ner 8 kg.

Nu hoppas jag att Sofie snart får åka till BB, för jag vet hur hemska alla dagar "över tiden" är.

För tillfället har inte Sids kvälls-skrik-fest börjat ännu och pappa gosar med en leende liten sötnos. Kan semperdropparna börjat verka nu? Fick tipset om att kombinera med Minifom, men att det skulle ta lite tid innan de gör någon verkan.

Firar lugnet med ett glas öl. Skål!



Kommentarer
Postat av: Sofie

Tack snälla, jag hoppas också att det är dags att åka till BB snart! Jag som hade sett fram emot att gå hemma och pyssla och ta det lugnt, jag klättrar på väggarna istället, så uttråkad är jag. Vilka snälla föräldrar du har som kommer och avlastar! misstänker att vi inte heller kommer få problem med den punkten :) 15 kg är jäkligt bra jobbat på den korta tiden, fortsätt så så är du snart där du vill! Kram

2010-01-15 @ 19:59:14
URL: http://soffisspot.blogg.se/
Postat av: akiz

han vill nog bara se lite andra ansikten än ditt och Roys nunor ;) kan väl ses nån dag när du har ork och tid gumman.... en promenad kanske?! eller bara en lugn fika hemma.

hoppas dropparna ger verkan!

2010-01-16 @ 11:55:04
Postat av: johanna w

15 kg whop di do, det var verkligen inte dåligt på bara några veckor. men 8 till behöver du väl inte. Du var jättefin innan redan då lite för smal tycker jag, men man måste trivas själv! Hoppas verkligen att lilla sidding blir bättre i magen bums. Visst är det underbart med familjeparkeringen=)

2010-01-16 @ 12:47:46
Postat av: Linda

Vet inte vad som hände men en dag när ja gav honom nappen tog han den o där har den suttit dag som natt eller ja nästan iaf =)

Min lilla kille skrek oxå konstant hela tiden o man höll på att bli knäpp, testade allt ja kunde men inget gjorde det bättre, det var nog att han passerade tre månader som ja började märka skillnad o nu efter 4 månader e han en helt annan bebis, skrattar, tar napp, sover som han ska osv så ja kan lova dig att det kommer gå över såsmåningom (om det är kolik han har? låter som det iaf).

Kram

2010-01-16 @ 21:26:48
URL: http://brincken.blogg.se/

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0