body>

Och inte nog med det...

Först får man en jobbig graviditet, sen en lååång förlossning och som grädde på moset åker man på en infektion i livmodern efter det.
Den värsta bakterien visade odlingen. Barnsängsfeber, den som dom dog av förr i tiden, och som man fick blodförgiftning av.
Till råga på allt så går medicinerna som mamma fått över i mjölken så Sid får samma biverkningar som jag. Det vill säga helvetisk magknip och diarré.
Skulle jag kunna få be om att det ska vara slut med allt elände nu?
Jag blir trött, tröttare, tröttast av medicinerna och som nybliven mamma är man trött redan innan. Sid är nämligen ingen vanlig spädgris som sover 16 timmar/dygn som andra alldeles nya bebisar gör. Han är VAKEN 16 timmar istället!
Dom 16 timmarna börjar ungefär vid 22.00-tiden på kvällen, när mamma och pappa börjar bli trötta.

Nyår firades lugnt och stillsamt med 6 vuxna och 3 barn. Jag låg på soffan nästan hela kvällen och vred mig i magsmärtor. Ammade vid tolvslaget och missade alla raketer. Ja, man kan säga att livet förändras fort.
Nästa år ska jag banne mig dansa på borden igen!

Visst är dom fina, mina två favoritpojkar i hela världen!

Roys slutspelsskägg är inte borta trots att Sid är född. Och det sjuka är att jag gillar honom sådär skäggig och ovårdad! ;)



Kommentarer
Postat av: Virva

Ha ha ha Fideli ............tror inte det blir så mycket dansande på borden på ett par år .....jag dansade ju inte på bordet förrän du fyllde 25 och Peter 30 hahaha <3

2010-01-01 @ 16:32:35
Postat av: Virva

Glömde skriva ,vilka fina pojkar

2010-01-01 @ 16:33:32
Postat av: Sofie

Gott nytt år till er hela familjen! Ja när ska eländigheterna ta slut för dig? Hoppas iaf att medicinerna hjäålper och at du kan bli pigg snart igen, ja piggare iaf. Jag försöker vila så mycket som möjligt nu då jag vet att det kommer vara en lyxvara om några veckor. Hoppas inte heller på att gå över tiden, men räknar inte med att föda på utsatt datum, mest för att inte göra mig själv besviken.

Jag tänkte precis kommentera att skägget var kvar, men jag brukar också gilla när det finns lite mer stubb på hakan, som tur är gillar stefan det också :)

2010-01-01 @ 17:49:19
URL: http://soffisspot.blogg.se/
Postat av: johanna w

Tack för en mysig kväll! Mycket fina pojkar du har! Lider med dig, men snart är nog bakterien utrotad och då ska du se att du blir dig själv igen, hoppas du hade liter kul iaf. puss

2010-01-01 @ 22:15:45
Postat av: sara

villken fin bild! Krya på dej

2010-01-03 @ 22:56:50
URL: http://ohanacollection.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag säger ju att det är jobbigt med barn! Varför lyssnar ingen på mig??? ; )

2010-01-05 @ 17:44:11

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0