body>

Sovit typ 1 tim och 20 minuter


Vaccinet som dom sprutade in min lilla skrutts lår gjorde så han förvandlades till Belsebub och har skrikit sig igenom natten. Redan igår kväll började han bli extremt kinkig så jag gav honom lite alvedon och han slumrade till lite i min famn framför teven.
När det sen var dags att natta kunde han inte komma till ro och kändes varm. Tog tempen och det visade sig att han hade fått feber. Kunde inte ge en ny dos alvedon då det bara gått 2 timmar sen jag gav sist.
Så det var bara att hålla sig vaken med lillskrutt. Framåt halv tolv började han bli trött.
Då hade Roy redan gått och lagt sig i det andra sovrummet eftersom han stiger upp 04.20 denna veckan.

Sid har fått sova med mig i vår säng hela natten och ungefär var 20.e minut har han gett ifrån sig ett illvrål, alltså med andra ord typ precis när jag hunnit somna om. Han har varit för varm så jag fått klä av pyjamas och bara ha en tunn filt på honom och nästa gång var han iskall, på med täcket, buffa rumpa, trösta och klappa och mata extra mycket, typ halva natten så han skulle få i sig vätska eftersom han hade feber.
Dom här biverkningarna, när går dom över? Skulle vilja ha tillbaka min tysta, lugna bebis som sover hela nätterna långa!

Jag är helt slut, så Cissi hur orkar du vara vaken halva nätterna, undrar jag????

Kommentarer
Postat av: Virva

Stackars lille skrutt

2010-03-24 @ 11:03:42
Postat av: akiz

tror att det kommer bli bättre redan idag faktiskt.... hoppas det iaf....



Alva var bara dålig en dag och sen var det bättre igen vad jag kan minnas.



dumma bvc vad de plågar våra små med dumma sprutor...;)



ang att inte få sova så har jag faktiskt också haft en snäll bebis som sovit bra, men nu är nätterna skitjobbiga. Tänderna stör nattsömnen och detta är det värsta jag varit med om hittills, så det är nog bara att vänja dig vid vakna nätter framöver tyvärr.... man klarar inte av att vara människa när man inte får sova. jag kan inte för min värld fatta hur folk kan skaffa fler barn än ett, för ett är nog precis vad jag pallar och knappt det. jag vill sova!!! :)



men så är de ju så underbara så det blir värt det varenda sekund.



hoppas sid blir piggelin snart. pussissar

2010-03-24 @ 11:35:56
Postat av: Superwoman (Cissi)

Ha ha, vad fasen... inatt har jag ju fått sova hur mycket som helst! Kände mig utvilad vid 05 och funderade på att gå och väcka Ed.



Men stackars Sid! :( och stackars dig också, som inte har fått sova. Hoppas att han är bättre nu! Ser fram emot fredag! Puss

2010-03-24 @ 13:38:16
URL: http://www.cissicc.blogspot.com

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0