body>

Nåt väldigt tråkigt!

I går var jag med om nåt väldigt tråkigt, jag fick mens!
Jag har inte haft mens på 14 månader och hade helst sluppit det i 14 månader till.
Det enda positiva är väl att den bara kom utan att jag märkte det, vanligtvis har jag ju så ont så jag nästan svimmar eftersom jag lider av endometrios. (Japp, en till av dom där ovanliga sjukdomarna! Och jag är inte ens hypokondriker, jag har bara en satans otur jämt)
Så idag vällde extra mycket känslor över mig och några tårar föll nerför mina kinder. Vi skyller det på en jobbig vecka eftersom Sid varit förstoppad, jag varit sjuk och så mens på det. I
 morgon tar vi nya tag och inleder söndagen med hotellfrukost med bästa vänner på packhuset. Sån där välbehövlig extralyx i vardagen.

Ja, Sids mage krånglar ännu, idag var tredje dagen i rad som vi fått ta till tempen för att sötnosen ska kunna bajsa.
Är lite rädd att han glömmer bort hur man ska göra för egen maskin, men det gör dom inte va?
Varför har det blivit såhär med hans mage nu? Banangröt? Ersättning? 
Idag har jag bara ammat och nu bytt ut banangröten mot äpplegröt istället. Några andra tips?
Katrinplommon gjorde honom mer gasig och han fick knip i magen av det, vaknade mitt i natten av gaser och somnade om efter magmassage och utsläpp av några pruttar.

Man känner sig så hjälplös när ens barn har ont och just då känns det som jag kanske ska amma honom tills han blir 15 eller så, för då krånglar inte magen nåt alls. Men sen tänker jag att det kanske är en fas som hans mage måste gå igenom när den vänjer sig vid andra smaskiga födoämnen för jag orkar inte amma längre. Dels för att jag känner mig låst och dels för att min kropp inte orkar, jag är så trött jämt och det är väl för att jag inte äter tillräckligt ofta och bra för att kroppen ska orka amma.


En liten parentes bara: Jag kommer i mina smaljeans igen. Yes, Yes Yes! Inget utvidgat bäcken här inte. Dock är det några kilon kvar. På mage och i brösten antar jag.



(På 30-årsfesten hade jag kortKORT. Lite väl kort klänning kanske!)


Kommentarer
Postat av: Fida

Min lillkille har ju oxå krångel med magen, ge honom päronpuré eller riv päron och ha på gröten det har lösande effekt.. hoppas det ordnar till sig så han slipper ha ont! //Kramelikram

2010-05-09 @ 00:38:52
Postat av: virva

du var jätte fin i din klänning,inte alls för kort

2010-05-09 @ 04:00:02
Postat av: Paula

Låter som ni haft en tuff vecka:(

Lösande tips när Cornelia var dålig var att blanda olja eller messmör i gröten. I hennes fall hjälpte det ju tyvärr inte men jag vet andra som det fungerat på.

Hoppas han piggnar till snart. Vet hur plågsamt det är när de små liven har dumma magar:(

Styrkekram



2010-05-09 @ 08:51:45
URL: http://vackravitating.blogspot.com/
Postat av: johanna w

har inte tvekat en sekund på att du skulle komma i dina smaljeans fian, är bara såå avis! =)

jag önskar att jag hade kommit i mina före dig!

fast jag skyller på att jag hade lite för många extrakilon redan innan graviditeten startade. Först gödde du mig med underbart god mat i norge sen kom jag hem till min prins som bara fortsatt att göda mig med god mat.

puss sötnos



ps, du var superfin i din klänning på 30årsfesten

2010-05-09 @ 09:58:35
Postat av: Marielle

semper magdroppar har hjälpt min son. Finns på apoteket

2010-05-09 @ 17:27:14
Postat av: akiz

päron, magdroppar, varma bad och magmassage, hjälpte på alva! och messmör tror jag på, men har inte testat detr själv! och skippa allt med banan och blåbär. även majs ger hård mag. hoppas det känns bättre nu gumman. kram

2010-05-10 @ 08:14:03
Postat av: mia

Men Hallå....! JAG fick oxå min mens i förrgår:) Hur sjukt är det?? Vi lyckas pricka in samma dag. Hans har lidit sig igenom dem 2 första dygnen av mina svettningar, gråtattacker och alla j-la svordomar. Han har hotat med att inte gifta sig med mig om jag inte slutar....!JAG HATAR MENSen!!!! Du var jäätefin i din klänning. Perfekt "muskort" för Roy:) pöss

2010-05-10 @ 14:38:28

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0