body>

Gudföräldrar

Sid har helt fantastiska gudföräldrar. Det är nästan lite synd att dom själva snart ska ha barn.
Michelle kommer minst en gång i veckan, bara för att träffa Sid, hon ger honom små eller stora gåvor, ibland även hans mamma, Dom tjatar om att få vara barnvakt och har honom gärna över natten.
Igår ringde hon mig och frågade om det var okej att hon hämtade honom efter jobbet, så vi fick en liten stund för oss själva.
Jag skojar givetvis när jag säger att det är lite "synd" att dom ska ha barn, jag är överlycklig för deras skull, men då kommer dom ju inte ha lika mycket tid med Sid av naturliga skäl.

Då påminns jag av att jag faktiskt också är någons gudmor. Alva och Sid föddes dock med lite mer än 5 månaders mellanrum och jag har inte kunnat erbjuda hennes föräldrar avlastning eller barnvakt på samma vis. Jag köper hennes kärlek istället genom att överrösa henne med massa fina presenter så ofta jag kan, sen får jag ta igen allt när barnen är lite äldre. Då får Alva bli "dottern jag aldrig fick" och så får vi gå och shoppa ihop. Följa med på tältsemester, simhallen eller bara sova över och kolla film och äta popcorn.

Snart Alva, snart!

Och kom inte och säg att det inte är det en gudförälder är till för, för ni har fel!

Kommentarer
Postat av: Akiz

Fina Fia. Vi tycker att du är en fantastisk gudmor iaf. Du erbjuder dig att avlasta när du själv är slutkörd och ni ger henne verkligen jättefina gåvor, och kanske har vi fel som säger att det inte är det gudföräldrar är till för, men vi säger det iallafall.



Det ni gör uppskattas väldigt mycket och med eller utan gåvor och presenter, så vet vi att ni bryr er.



Men du får gärna ta igen allt sen när hon är en trotsig tonåring och smäller i dörrarna och skriker "att alla andra får" ;)



puss

2010-10-29 @ 13:27:36
URL: http://akizh.blogspot.com
Postat av: Michelle

Vad söt du är, fina ord! Tack!

Vi tycker om Siddisen så himla mycket och det är en ära att vara hans gudföräldrar!

2010-11-01 @ 11:20:35

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0