body>

Sjukdomsrapport

Kan inte äta. Kan inte sova. Orkar inte prata. kan inte svälja.
 Kräks, har hög feber. Frossa och svettningar om vartannat.
Har utvecklat ett sätt att undvika svälja. Om man inte pratar och bara ligger och halvflåsar med lite öppen mun så kan det gå flera minuter mellan gångerna och om jag istället spottar ut den saliv som då bildats så slipper jag svälja helt och hållet. Smart va?
Jag hatar att vara sjuk. Jag blir rastlös. Jag är hungrig.
Hur lång tid tar det innan medicinen verkar???


Men det absolut värsta är att jag inte kan gosa med min son, halsfluss är tydligen smittsamt, så jag håller mig inlåst på mitt rum hela dagarna och när jag går ut för vattenpåfyllning eller tömning så kommer min lille krabat krypande till mig och sliter sig upp och ställer sig vid mina ben och tittar på mig med en blick som säger:
Men, mamma varför lyfter du inte upp mig, du bara ignorerar mig. Jag saknar dig mamma!!!

Det är om möjligt ännu mer smärtsamt än min hals.

Kommentarer
Postat av: carro.s

hua, hoppas inte mannen din har blivit smittad. nä givetvis inte, ni pussades väl inte när ni hade myshelg ;)

nä hua hua, skickar lite styrka till dig å krya på dig!

2010-10-07 @ 13:09:03
URL: http://trissitosar.blogspot.com
Postat av: mammatajkon

Lider med dig, inte kul när man är sjuk och vill men inte orkar ägna sig åt sitt barn som man borde. Jag fick halfluss ett par ggr under Sigges första år, men till mig sa de att det var väldigt ovanligt att så små barn fick halsfluss. Vet inte om det stämmer, däremot?

Hoppas i alla fall att de andra klarar sig och att du blir bättre snart. Kram till dig.

2010-10-07 @ 19:30:22
URL: http://www.mammatajkon.blogspot.com
Postat av: Sofie

Fy 17 va jobbigt att inte kunna vara nära Sid, lider med dig. Hoppas du kryar på dig snart så du kan gottgöra det.

2010-10-07 @ 23:08:31
URL: http://soffisspot.blogg.se/
Postat av: Sisela

Åhh! Känner så med dig och lille Sid som saknar sin mamma. Men Eva har rätt, små barn kan inte få halsont enl. vad läkarna säger. Så mys med din lille goding, behöver kanske inte pussa honom på munnen ;)

krya på dig!!

2010-10-07 @ 23:24:44
Postat av: virva



Men nu ligger lille Sid och är sjuk också ,hållit mormor och morfar uppe hela natten feber 39,5 stackars lille Knatten ,vet inte vad det är ?

2010-10-08 @ 08:56:58

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0