body>

Sömnproblem

I lite mer än 2 veckor har vi haft hemska nätter. Vi är ganska bortskämda med en son som sover bra.
Då menar jag, en kille som somnar vid 20.00 och sover till 05.00, då får han välling i vår säng, somnar om och läggs i egen säng och sover till 08.30.

Sen finns det vissa som säger att dom inte behöver mat på "natten", men jag tycker inte att 05.00 är natt, det finns dom barn som stiger upp vid den tiden, så länge han somnar om så får han mer än gärna välling vid den tiden. fel av mig????

I allafall, dom senaste två veckorna har Sid vaknat och skrikit rakt ut flera gånger per natt, stått upp i sängen och bölat, varit otröstlig och inte kunnat komma till ro, trots att vi lyft över honom i vår säng. (ja, ja, man ska inte!)
 I och för sig har han nu varit megasjuk, men efter ett par dagar borde penicillinet gjort sitt. Inte förrän kuren avslutades i lördags vände det.
Jag vet inte om man ska ropa hej ännu, men dom senaste 2 nätterna har varit fantastiska, han har gnytt till nån gång, men somnat om av sig själv (det verkar som han drömmer mycket just nu?) och nu är Sids nätter som dom alltid varit. Han är som Skalman. Mat och sovklockan är inställd på exakt samma tid varje dag. Välling vid fem och vakna vid halv nio.

Igår innan jag stressade till Karlskrona på intervju var vi på BVC.
Lilleman fyller 10 mån i morgon och väger nu 10305 gram och är 76,5 lång. Viktuppgången var inte att hurra för, men eftersom han varit sjuk så beror det nog på det. Vi ska även få en remiss på ett pricktest, då Sid har lite eksem på armar och ben. Bara för att säkerställa att han inte är allergisk mot vår vovve. Han visar inga andra tecken på allergi - än iallafall!



(En sån här mysig frukost blir det när mamman är utsövd!)


Kommentarer
Postat av: Cissi

Fortsätt ge pöjken välling! Enligt BVC om barnen vaknar vid 5 så är det deras morgon och då ska man ge dem mat. Att han somnar om sedan är ju ett jätteplus. Härligt att du fått tillbaka din lyxmorgnar!

2010-10-20 @ 10:11:10
URL: http://till56pa56dagar.blogspot.com
Postat av: carro.s

agnes vill oxå ha välling runt fem å det ger jag henne gladligen, me de andra har jag gett det mitt inatten så jag är suuuper glad att hon somnar vid 19 å sover till 5 för att sen sova iallafall till 7 =)

kör ert race för tusan å tusen lycka till med jobbet!

2010-10-20 @ 12:05:42
URL: http://trissitosar.blogspot.com
Postat av: akiz

sid följer alva tycker jag. alva vaknade också vid 5 en tid för att sedan somna om och sova till 8-8.30 men nu ska hon upp vid 7 varje dag. så njut så länge det varar.



det är inte fel av dig att ge välling vid 5 snarare helt normalt ;)



hoppas pricktestet visar bra, puss puss

2010-10-23 @ 09:30:11

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0