body>

Havregrynsgröt for babies

Dagens tips!
Idag har jag kokat vanlig havregrynsgröt till Sid enligt recept från Mosboken och han älskade det! Varför har jag inte gjort det innan?
Det är ju betydligt billigare än den köpta barngröten.


Havregrynsgröt for babies

Mixa 1 dl havregryn så det blir ett slätt pulver
koka ihop med 1½-2 dl vatten.

koka ca 5 min och rör om då och då.

Strö över kanel och rivet äpple  (eller fruktpure) och liten skvätt mjölk.


(Jag som hatat havregrynsgröt kan till och med äta det och njuta när jag mixat havregrynen)

Kommentarer
Postat av: Carro

Tur du har Sid, hade lätt kännts som lite överkurs att stå och mixa morgongröten annars...

2010-09-21 @ 21:25:40
Postat av: Cissi

Låter ju helt klart som ett alternativ till pulvergröten, borde ju vara nyttigare också egentligen? Tack för idag, det måste vi göra om! Varje dag i 1,5 månad till ;)

2010-09-21 @ 21:35:17
URL: http://till56pa56dagar.blogspot.com
Postat av: Karro

Hej!

jag frågade på Bvc för ett tag sen om man kunde göra gröt själv. Tanten där sa: Att den gröten man gör själv innehåller inte alla näringsämnen som finna i den vanliga bebis-pulvergröten.

man kan ju variera lite kanske?

2010-09-22 @ 08:15:29
Postat av: akiz

men de viktiga näringsämnena får han i vällingen....så koka på du :)

2010-09-22 @ 08:20:27
Postat av: Anonym

Bara man blandar i lite frukt i havregrynsgröten så får han i sig alla näringsämnena han behöver, då frukten gör ngt (kommer inte ihåg vad dock). men på ngt sätt påverkar frukten upptagningen av viktiga ämnen, dette enligt besked från min bvc.

2010-09-22 @ 10:27:44
Postat av: Nettan

Ja koka på bara!!! Dessutom går det alldeles utmärkt och snabbt i mikron. Tar bara ca 2 min på full effekt men UTAN lock. :)

(1 dl gryn till 2 dl vatten behövs i mikro)

2010-09-23 @ 22:34:50

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0