body>

Odjuret Sid

I två nätter har min lilla trollunge hållt mig vaken. Typ nästan hela natten. Det har gnytts, bökats, skrikits och gråtits.
Jag har bönat och bett, "Snälla Sid, nu sover vi lite", men inget har hjälpt.
Jag började tro att han förvandlats till den onda dockan eller nåt, men nu tror jag mig ha svaret på vad det är.
TÄNDER! Fler tänder på gång. Hade nämligen en sms-konversation med Alvas mamma idag och hon berättade att Alva beter sig märkligt och bits när hon får tänder. BINGO! Bits är precis vad han gör. Han är som ett djur som gärna biter en i händer, fötter eller som i morse, på den döda huden på magen.

Så vad ska jag ge honom att bita i så det blir lite skönt för tänderna, istället???

Kommentarer
Postat av: johanna w

det finns bitringar som man kyler innan, som ska vara bra !?

alvas mamma och jag pratade om det idag och sa just det.., Jag vet inte om det hjälpte på nouvelle, men jag la den vanliga bitringen i kylen en stund för att bli svalkande.., fast hon bet minst lika mycket på allt annat när det var som värst.

sen har jag baddat alvedon på tandköttet och inbillat mig att det hjälpt lite ( nouvelle har aldrig varit så jobbig när det gäller tänderna, ibland har vi inte ens märkt när hon fått dom =)



hoppas det går över fort för stackars sidding och stackars er!

2010-09-30 @ 20:11:18
Postat av: Robin

Har du död hud på magen? Det låter verkligen som om du har en skitäcklig mage.

2010-09-30 @ 20:32:48
Postat av: akiz

just precis som johannan skriver så finns det bitringar med vatten i som man kan frysa så det blir kallt. dem är suuuperbra! hittar du ingen kan du få en av mig!!!bara säg till!!!!!!



alvedon brukar funka också.....men jag brukar ge en vanlig dos när det är illa på nätterna.kram och lycka till!

2010-09-30 @ 21:48:18
Postat av: akiz

http://akizh.blogspot.com/2010/05/tand-nummer-8-jammer-och-dod.html



ett gammalt inlägg, alva lika gammal som sid nu!

känner du igen dig? :)

2010-09-30 @ 21:51:17
Postat av: Sofie

Hoppas du och lilla odjuret får en skön natt och att ni nu ligger och sussar som bäst. Vi hörs imorgon!

2010-09-30 @ 23:02:57
URL: http://soffisspot.blogg.se/

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0