body>

Öroninflammation

Sid matvägrar inte!
Han har öroninflammation i båda öronen. Min stackars lilla kille. Det är klart han bökar om nätterna, det är klart han inte är så sugen på att äta, har ni haft öroninflammation? Det gör ju skitont.

Nu har jag bäddat ner min lilla kille efter en dos av 5 ml kåvepenin. Jag led förmodligen mer än honom. Kåvepenin måste vara djävulens påfund. Har själv traumatiska minnen från barndomen av den där äckliga sörjan. Men tjejen på apoteket tipsade om att ge lite glass innan, så munnen blir kall, då känner man inte smaken lika väl och så glass efter så han får nåt gott, eftersom smaken är vedervärdig!
Förmodligen kommer han hata glass i resten av sitt liv efter detta, men det är det värt. Just nu bryr jag mig inte om att glass innehåller massa socker och att jag inte är så förtjust i att ge mitt barn socker. Just nu kan han få allt socker i världen, bara han blir frisk!

Angående BVC, så tyckte dom jag skulle avvakta 1 vecka och trycka i ungen alvedon, jag ger gärna min son alvedon, men jag vill gärna veta anledningen till varför jag gör det. I fortsättningen så litar jag på min egen instinkt direkt och ger fan i att ringa BVC.
BVC behöver bara kalla oss när han ska få vaccinationssprutan, i övrigt har jag inget som helst förtroende för dom!

Jag har fruktansvärt dåligt samvete för att jag ens väntade såhär länge innan jag ringde vår husläkare.
Stackars lilla Sid!

Kommentarer
Postat av: Anonym

stackarn! öronen är fruktansvärt att ha ont i. tur att du ringde doktorn och struntade i Bvc.

2010-09-08 @ 12:33:50
Postat av: akiz

Men du gjorde något åt saken. du ringde bvc, sedan att de sa så där, är ju inte ditt fel. du ska inte anklaga dig själv som inte gjort ngt tidigare, för du tog ju visst tag i det!!!



och nu ska du se att lilla sidding blir pigg igen.

pussa honom från oss....



2010-09-08 @ 13:02:21
Postat av: räkan

Han e ju lite lurig den där sid eftersom han all´tid e så glad, inte lätt å veta då ju.

2010-09-08 @ 13:38:21
Postat av: Cissi

Stackars liten! Men du, han drog sig inte i öronen eller var röd? De säger ju att "det märks" om de har öroninflammation? Som sagt, bra att du tog saken i egna händer! Med Kåvepenin blir han snabbt frisk. Testa annars att koka Pepsi Max och ingefära, det kan nog funka till precis allt. ;)



Både jag och Jögge var öronbarn så vi hoppas att Ed inte ärver det... peppar peppar. knack knack. trä trä.

2010-09-08 @ 15:10:41
URL: http://till56pa56dagar.blogspot.com
Postat av: mammatajkon

fy, stackars Sid.

Här har vi också haft öroninflammation och halsfluss senaste veckan och jag håller med dig om att det är HEMSKT att tvinga i dem Kåvepenin. Och aldrig har väl 5 ml känts som så stor mängd som när man ska tvinga i sitt barn det.

Jag fick tipset att blanda ut penincilinet i Ohoy Chokladsås. På mina funkade det inte, men jag vet fler som säger att det funkat på deras barn...

värt att testa kanske?

Hoppas snart lille Sid blir bättre.-

2010-09-08 @ 16:18:58
URL: http://www.mammatajkon.blogspot.com
Postat av: carro.s

jag vet hur det känns det därra med dåligt samvete..alva var likadan..men jag ringde direkt till dr å som lilla sid båda öronen..snacka om att man känner sig som en dålig mor =(

bra tips om glassen ska testa det nästa gång!

hoppas han snart är pigg å kry

2010-09-08 @ 19:05:39
URL: http://trissitosar.blogspot.com
Postat av: johanna w

hoppas lillsidding mår bättre idag. har just undrat i natt om inte nouvelle har öroninflamation, hon var hysterisk i natt men hon äter och är skitpigg på dagarna.!?

ang min jäst premiär..,

så är det sant, jag vet det är nästan pinsamt va, men jag har fått för mig att det är skitjobbigt. jag har bakat bröd men det var inte jäst i och scones som jag är mästare på är ju jäst fria. Några kanel/vanilj bullar har jag aldrig bakat själv, men jag har alltid velat, men liksom jäst är ju inget man bara har hemma ( inte jag iaf) så det har inte blivit av.

2010-09-09 @ 11:33:37
URL: http://johannaaw.blogspot.com

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0