body>

Sedärja, ni kan ju!

Det var givetvis bara tomma hot. jag lägger väl inte ner en blogg som håller på att nå sin topp. En blogg som snart kommer bli omnämnd i en föräldrartidning. Så dum är inte ens jag. Jag ville bara att ni skulle ge mig en morot, så jag fick tillbaka lusten igen. Och det har ni sannerligen gjort. Det var ju jättekul med all positiv feedback och alla roliga frågor!

Här kommer lite feedback till Er mina kära vänner!

Lotta:

Nja, Sid sover helst inte alls i vagnen. Går vi långpromenader så gör han det, men inte när jag är på stan, tyvärr. Helst vill jag att Sid sover ”hemma” när han sover, så får jag lite tid för mig själv. Hade han sovit i vagnen så jag hade kunnat fika och shoppa på stan, hade det också gått bra!Annars brukar en filt över vagnen hjälpa lite, då finns det inte så mycket att titta på och lättare att sova.

 Vi har en babytravel med tre hjul. Den är toppen i terräng, men lite klumpig på shoppingturer, så därför köpte vi även en cityvagn i samma märke (tror jag) som är som en sulky med helt fällbar rygg. Den är smidigare på shoppingturen och väger typ ingenting när man ska packa den in och ut i bilen.


Anna:
Jättenyfiken!!! Berätta gärna vem du är!


En morsa:

Sid fick sin första tand, höger nere när han var 7 månader och 1 vecka. Det var mycket gnäll, sömnlösa nätter och lite feber. Vänster nere, kom när han var 8 månader utan att vi märkte det och nu har höger uppe precis tittat fram. Eller ja, man kan precis känna en vass kant och nu är han 8 ½ månad. Så 3 tänder.

Jag tar ut 4 dagar per vecka. Har laborerat lite och testat mig fram. Fick ju börja plocka ut dagar från att jag var i v.36 eftersom man inte fick vara sjukskriven för mina symptom längre än så, och så kom Sid väldigt mycket försent så 6 veckor a´7 dagar ”slösade” jag innan han ens fanns! Osmart.

Jag vill ha ett syskon till Sid. Om någon annan kan vara gravid, så kan jag föda!  Näe, allvarligt, jag vill, men inte just nu och väntar vi några år kanske vi blir för bekväma. Vi får se.


Räkan:
Ja, skärp dig!


Linnea:
Tack för fina ord!


Janet:

Det blir bättre och så blir det sämre igen och så blir det förhoppningsvis bättre igen. Har en liten svacka just nu, då jag inte får en lugn stund med en vild liten kille som ska utforska allt! Men som sagt, sen när man tittar på han när han sover alldeles fridfullt så vill man nästan väcka honom och pussa på honom! Han är det bästa som finns, även i jobbiga stunder.



Annie:
Du kan va bäst!


Häxan:

Tanken har slagit mig, att skriva en bok alltså. Får dock vänta tills Sid flyttat hemifrån eller nåt, nu finns det ingen tid. Jag måste ju ha min skönhetssömn och den kan inte vänta tills jag är 100 år, då gör den ju ingen nytta!


Mia:

En brevvän från förr?? Spännande, nu blev jag nyfiken igen!



Johanna med naglarna:

Okej, jag skäller väl lite då och då istället!



Elin:

Mer bilder på Sid ska det bli!  Och jag bantar fortfarande! Några veckor till, sen får Sid hjälpa mig med det sista!


Elvisa:
Vi hade Rocco som alternativ, eller ja, han hette faktiskt det i 2 dagar. Det känns helt befängt nu. Han är ju ingen Rocco.  Vi visste ju att det skulle bli en pojk, eftersom vi kollade könet på ultraljudet, så vi diskuterade aldrig något flicknamn. Innan dess hade jag bestämt Nova om det blev en tjej. Det är dock inte aktuellt längre. Dom tjejnamnen jag har, behåller jag för mig själv, man kan ju alltid hoppas att man får en flicka nästa gång. En av varje skulle ju vara ultimat!

Näe, jag skulle faktiskt aldrig sätta på Sid en tröja med Bamse. Vet inte varför men jag gillar inte kläder med ”barnsliga” tryck. Tycker inte riktigt det passar Sids stil, eller min stil kanske man ska säga.

 Ja, vi satt upp oss i dagiskö. Vi har valt dagis som ligger på Malmen där vi bor. Kungsfågeln 1 & 2, samt Svalan. Hoppas att syssling Enya och Sid får gå på samma dagis.



Mammatajkon:
 Dom glömde bort att undersöka mig efter förlossningen och jag glömde påminna mitt i all tumult. Sen kunde jag inte hitta knölen bland allt späck och nu vet jag inte vart jag ska leta. Jag låtsas som det aldrig hänt, den kanske finns därinne i magen, vad vet jag?

Cissi:
Ja, du vet, löst hot… hahaha. Krya på dig!


Michelle Bergh:
Ja, det får du faktiskt!

En ung tjej:
Kul att du gillar oss! 

Lina:
Vi spände hjälmen så hårt så den ena dubbelhakan nästan fastnade i spännet. Så hur han tog av sig hjälmen är för mig en gåta. Jag och cykelhjälmar går dock inte ihop. Cykelhjälm är inte så fashion!

 




Kommentarer
Postat av: Anna

Hihi,kul att du blev nyfiken. Om jag säger att jag heter inte bara Anna i förnamn utan har ett dubbelnamn,är från Räggekulla och har 2 syskon varav det ena heter Erik så kanske du vet =)

2010-09-08 @ 01:13:11
Postat av: rock n roll mamma

Hej!



vad spännande med föräldratidningen. vilken är det? nyfiken i en strut



bra att att skicka ut lite "hot!" sådär ibland, man får genast fint gensvar-me like!



Hoppas Sid blir frisk från öroninflammationen snart!! stackars liten..



2010-09-09 @ 11:31:12
URL: http://emis.myshowroom.se

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0