body>

Sid sympatibantar


För snart 2 veckor sen blev Sid förkyld, han åt ganska dåligt när han var som mest sjuk, då funkade egentligen bara vällingen, sen blev han bättre. Han är fortfarande snorig och har hosta och så har han uppenbarligen börjat banta. Han vill inte ha välling, han vill inte ha gröt, han villl inte äta någonting i stort sett.
5 kvällar i rad har vi nattat honom utan välling. Vi försöker, men han gråter och slänger iväg sin flaska. Har provat med pipmugg och att inte ge vällingen i sängen, men utan resultat.
Han sover hela natten, trots att han ätit en yoghurt och en macka med leverpastej på hela dagen!!!
Alltså om barnen är sjuka brukar dom väl knappast rata vällingen??
Till saken hör den, att Sid är en kille som älskar mat, välling och gröt vanligtvis!

Ringde BVC (nu var det sista gången!) fick svaret att ge honom alvedon innan måltider, för OM han har ont, så hjälper det tillfälligt och han kan äta.

Om han har ont?
Ont var?

Bör man inte ta reda på om och var han har ont istället för att bara ge alvedon innan måltid?
Det låter för mig helt puckat.

Jag sliter snart av mig håret, är det någon som har en idé vad som händer med min bebis?
I morgon ringer jag vårdcentralen, så får dom kolla öron, näsa och hals på lilleman!



Skön stil! När det begav sig och välling fortfarande dög åt vår son!


Kommentarer
Postat av: johanna w

Skön stil !!!

jag måste säga att det var verkligen nonchalant sagt av bvc. jag skulle gissa på att det fortfarande är tänder som spökar men då borde han ju inte neka välling kan man tycka. ( men då kan ju faktiskt alvedon vara ett tips)

Men dom där små och mat är tusan det svåraste. Just maten har och fortfarande är det svåraste med nouvelle tycker jag, hon gör precis som hon vill, ena dagen älskar hon korv äter inget annat, för att nästa dag inte alls vilja äta det.

Men jag försöker inbilla mig att hon i alla fall kommer äta då hon är hungrig, självklart svårt då dom är sjuka men till slut så.

Kan själv är ju ett bra knep, kanske lite tidigt för lillsid att äta vanlig mat själv men plocka fram sånt han kan plocka med själv så slinker det nog ner lite.



Härligt med så mycket feedback!!! och du.., du berättar väl vilken tidning så man kan köpa och stolt visa upp =)

2010-09-07 @ 21:12:06
URL: http://johannaaw.blogspot.com
Postat av: Maja

Ha han bajsat riktigt? Så det inte sitter en massa kvar i tarmen? Min tös blir sån ibland, särskilt om hon har varit sjuk, feber orsakar förstoppning, mycket vanligt!

2010-09-07 @ 21:27:58
Postat av: Nettis

Sån där har båda mina barn varit när de har haft ont i halsen. När de bojkottat kvällsvällingen (och de inte har ätit på en hel dag) så har jag gett alvedon direkt och 15 min senare så har de tagit flaskan. Kanske inte så fel av BVC att tipsa om det eftersom det går en hel del halsinfektioner och även halsfluss just nu?

Hoppas att han blir bra ifrån sin förkylning snart och att han slutar matstrejka. Förstår om du blir orolig och jag tycker att du gör rätt i att åka till vårdcentralen för koll.

2010-09-07 @ 22:51:01
Postat av: Anonym

Jag känner igen det dära med matstrejk. Jag har en liten kille på 2 år som ha matstrejkat nu sen jul ungefär. Äter bara när det passar honom. Han hade oxå en period med att vägra äta välling, slänger vällingflaskan.

Vi gjorde så att vi la honom i sängen, la flaskan jämte, släckte lampan och gick ut, när han kastade flaskan gick vi in utan att säga ett ord o bara la flaskan i sängen igen. Efter ett par ggr brukade han äta upp den iaf. Man blir orolig när ens barn inte äter, men som jag fått höra gång på gång, barn svälter inte ihjäl...de äter när de blir hungriga.. De har sina matvägrans faser.

Brukar läsa din blogg föresten, du skriver väldigt bra och underhållande :)

2010-09-08 @ 09:31:06
Postat av: Michelle

Jag tror han har ont i örat, han pillar ju på det hela tiden! Öroninflammaton tippar jag på!

2010-09-08 @ 12:00:36

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0