body>

Ja, jag erkänner, jag skäms!

Jag skäms. Jag gör verkligen det.
Men jag skäms inte för att jag bara tänker på mig själv, som  "en anonym" kommenterat på förra inlägget.
Jag skäms för att anonym är en vuxen person som tidigare varit i min närhet och som nu uppenbarligen har så pass lite vett och mognad att trycka ner mig på mig blogg genom att vara en feg liten mupp och kommentera anonymt.
(Det är sjukt lätt att spåra IP-adresser och detektivsöka lite på nätet nuförtiden, trodde du visste det!)
Det är rent ut sagt pinsamt hur en person som säger sig omges av så mycket lycka och kärlek måste gå in och försöka trycka ner någon som redan ligger. Frågan är om man bara om man verkligen är lycklig när man är det på andras bekostnad.

Jag erkänner att jag mår dåligt. Jag är tillräckligt stark och öppen att erkänna det för varenda kotte som läser min blogg. Men det är inte en egoistisk handling överhuvudtaget. Jag skulle göra allt för min son, men jag blir en dålig mamma om jag tappar bort mig själv på vägen.
Jag ger inte upp hela mitt liv och glömmer bort mig själv bara för jag har fått barn, det verkar helt och hållet osunt att göra det tycker jag.  Jag har jättemycket lycka och kärlek i mitt liv, men inte varje dag, inte varje sekund och det är jag också glad för. Att bara ha toppar och inga dalar, verkar helt sjukt och verkligheten kommer givetvis ikapp en sådan person en vacker dag.

Vi har brytit med varann jag och du och jag föreslår att du slutar läsa min blogg, slutar kommentera som anonym, eller åtminstone står för det du tycker. För tycka får man.
Att du inte skäms. har du inget bättre för dig, ta hand om dina barn istället för att skicka iväg dom flera månader. Då har du nog inte tid att tycka och tänka så mycket om saker du inte har en jävla aning om!

Jag är nog den sista som är egoist, jag ser alltid till att alla andra har det bra och glömmer mig själv, det är delvis därför jag känner och mår som jag gör, för att jag inte unnat mig själv att bara vara jag!


Kommentarer
Postat av: mammatajkon

bra replikerat!

Heja dig!

Fegt att skriva anonyma elaka kommentarer.

2010-09-26 @ 20:19:30
URL: http://www.mammatajkon.blogspot.com
Postat av: akiz

fia, du har ingenting att skämmas över!

Hoppas att du iaf mår lite bättre nu och att det vänder till det bättre snart. kram



2010-09-26 @ 20:39:43
Postat av: Sofie

Det finns gott om sådana personer, som vi pratade om, som måste trycka ner andra eller hävda sin "lycka" för att känna sig bättre själva. Det är sådana personer som tar energi istället för att ge och de klarar man sig gott utan!!! Jag vet att du gör allt för din son OCH för andra och även om det är en jättefin egenskap att alltid ta hand om andra, så kan det vara uttröttande och man måste ibland ta hand om sig själv. Som sagt, mår man inte bra själv påverkar det andra runt omkring. Stark är den som vågar erkänna sina dalar och använder det till sin fördel när man är på topp. Tack för igår (och idag!)

2010-09-26 @ 21:00:40
URL: http://soffisspot.blogg.se/
Postat av: carro.s

hoppas du snart är på g igen. Ingen har det perfekt alla har dippar å dalar så är det bara, det är bara att försöka att hitta gnistan igen, det är väl livet liksom Kram

2010-09-26 @ 21:16:59
URL: http://trissitosar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ja, alla är vi olika... man väljer att vrida på orden som man sj vill eller hur? Jag visste att du skulle se att det var jag som komenterat jag vet att du kan se det på ipnummret eftersom jag tidigare komenterat i din blogg o jag ville att du skulle se,, ibland kanske det är bra att höra sanningen. Det jag menar är att du inte skäms,, Du har en familj du älskar över allt annat o en finfin liten underbart söt son o en jätte snäll man vid din sida,, Jag menar vad mer kan man önska sig??? Att gnälla över att man inte känner sig hipp o så?? Vi är ju helt olika på den fronten du o jag,, det får vi så klart vara. Men det handlar lixom inte bara om oss längre. Vi är så vuxna att vi borde nöja oss med kärleken som kommer innifrån,, kärleken vi får av umgänge o kärleken av att våra barn är friska o krya o att de är lyckliga,, Därifrån kommer min kärlek o lycka o den är äkta,,Mina barn är äkta o jag älskar dom. o att jag lät leo o Alex åka till sin farmor o farfar betyder inte att jag inte kan ta hand om dem,, Mitt hjärta var splittrat hela tiden o det har jag åxå skrivit om på min blogg,, MEN det är inget ni ser tydligen,, men ganska uppenbart. Jag ber om ursäkt för mitt sätt att skriva men jag kan tycka att du har sååå mycket att vara lycklig för. Allt handlar om dina egna tankar o du står ivägen för din egen lycka. Vet ej om du förstår mina ord men hoppas på det o hoppas att du en dag kan läsa Alla mina ord utan att ha en negativ vridning på dem. Visserligen kunde jag anat att du skulle vända o vrida på orden även nu. Dumt av mig att tro att du skulle tänka till istället för att spy galla,Mitt fel o jag ber om ursäkt för det. verkligen. jag vill att du läser detta utan några förutfattade meningar o bara se för vad det är. Ibland kan man behöva höra orden rakt ut för att få sig en tankeställare,, Förlåt. jag var helt fel person för det. Men tycker väl att dina vänner skulle säga nått istället för att tycka synd om dig o (vad jag tycker man kan behöva ibland för att rycka upp sig) vända på steken o ge dig det positiva,,istället för att fortsätta i samma spår.. hoppas du förstår mig Fia,, Jag vet hur du är o jag vet att man kan må skiiit dåligt ibland,, Även jag mår skit men jag väljer att inte fortsätta i samma bana utan göra det negativa till något positivt. jag kanske inte skriver det på bloggen utan tar tag i det själv för jag vill inte föra det vidare till mina vänner.

Ovisst pratar jag problem o jobbiga saker med mina vänner men de känner mig o de finns där,, men att skriva det på bloggen där massa andra läser som inte känner mig känns dumt. Men det är bara så jag tycker o alla är vi olika. Men en gång till.. jag menar inte så o absolut inte så illa som du tror. jag är ledsen om det tog hårt på dig men hoppas att du kanske kan vända det till något bra. Att du kanske kan se till vad du har o faktiskt börja från det,, när du är lycklig med din familj av din son att du försöker hitta den känslan o tänka den känslan även när du inte känner dig helt på topp., så gör jag,, jag skäms ibland av att jag kan känna mig nere,, Egentligen,, om jag e lite tjock o sladdrig eller om jag e trött o gnällig eller om jag e allmänt nere,, VAD GER DET MINA NÄRA O KÄRA?? inget o absolut ger jag dem ingen glädje,, Så då MÅSTE jag för min familj skull o så klart för min egen skull tänka positiva tankar för att inte "smitta "av mig på familjen. Nu blev detta jätte lång o än en gång ber jag om ursäkt för att det blev så stort o att du tog så hårt till dig. Jag önskar du kunde förstå det på mitt sätt,, då skulle du inte bli så ledsen. jag ber så mycket om ursäkt för att du fick känslan av att jag sparkade på dig när du ligger,, det var inte ´min mening men det förstår du förhoppningsvis nu. O detta var mellan dig o mig,, som jag skrev innan så visste jag att du skulle kunna se att det var jag som skrev.. o då kanske förstå vad jag menar o tänka till lite,, men vi känner tydligen inte varann alls längre o än en gång ber jag om ursäkt för att det sårade dig.



Kärlek till er alla.. Ibland e inte den negativa så negativt beroende på hur man VÄLJER att se det.



2010-09-26 @ 21:29:54
Postat av: Malin

Hej

Vi känner inte varandra men jag läser din blogg flitigt.

Om man kommenterar som anonym är man feg och om ni dessutom känner varandra är den personen väldigt ointelligent och förmodligen oxå väldigt avundsjuk på dig. ( har själv råkat ut för anonyma kommentarer...trist! )

Jag gillar din blogg just för att du skriver rakt o ärligt vad du tycker. Du skriver det många känner och vill säga men kanske inte vågar. ( precis som Katrin Z, läser oxå hennes blogg )

Och du...man har rätt att vara egoist ibland. Eller rättare sagt man MÅSTE vara lite ego ibland.

Om man inte sätter sig själv i första hand ibland så kan man omöjligt vara en bra mamma.

Om du mår bra och är lycklig så mår ditt barn oxå bra.

Jag har oxå dagar som är upp o ner oh jag känner att livet suger.

Inget är ju som det var förut. Men en del saker i livet är nu bättre, mycket bättre och vissa mindre bra.

Den barnmorskan vi hade när vi väntade vår dotter påpekade flera ggr att vi inte fick glömma bort att vara oss själva, att vara Malin ibland och inte bara vara mamma.

Jag lever för mina barn och älskar dem gränslöst mycket men mitt liv är oxå viktigt och jag känner att jag har rätt att vara "ego" ibland. Jag blir en bättre mamma då och orkar lättare med vardagen.

Jag tycker att du ska vara lite mer "ego". Du är en bra mamma även om du sätter dig själv främst ibland.

Fast allt det här vet du ju redan ;)



Sköt om dig!

/ Malin



2010-09-26 @ 21:38:17
URL: http://mallesplace.blogspot.com/
Postat av: Jaana

Inte ens NU när människan har genomskådats så totalt kan denna skriva i sitt namn. Skit i all rappakalja och var den underbara männsia du är och som har kommit betydligt längre än vissa andra här i livet. Du är kanon Sofie. Glöm aldrig det!

2010-09-27 @ 13:32:46
Postat av: Therése

Jag tycker du är stark. Stark som vågar stå för det du tycker. Stark som vågar visa vad du känner. Alla mår dåligt, men få vågar stå för det eller prata om det. Jag önskar jag vore lite mer som du i det fallet. Det är okej att inte alltid vara på topp, men man skämms. Alla andra verkar alltid mår så himla bra och vara så himla lyckliga, man börjar tro att det är ngt fel på en, när en själv kan vara hur nere som helst vissa perioder. På tal om annat så gillar jag din blogg, du skriver bra. Ha det fint!:)

2010-09-27 @ 19:53:31
Postat av: Rebecca

Men lixom om du inte menade så som du skrev utan bara menade: men tjejen ryck upp dig o se allt fint du har, typ... varför skrev du inte bara det då???

Det tycker jag va lite konstigt sådär... nästan så man skulle vilja sträcka sig så långt som att säga lite O SMART!

2010-09-28 @ 01:30:31
Postat av: Robin

Drama!!!

2010-09-28 @ 11:40:21
Postat av: Carro

Bra sagt Rebecca!

Hon är nog inte den vassaste kniven i lådan helt enkelt...

2010-09-28 @ 13:49:50
Postat av: sara

haha, carro, du får alltid till det :P

2010-09-28 @ 14:48:48
URL: http://familjensethsson.blogspot.com
Postat av: Jenny Kalpakas ♥

Rebecca... Ibland kan i alla fall jag bli irriterad på folk som gör det värre än vad det redan är. Man har alltid ett val. Man kan välja bort det negativa o tänka på det positiva sen tycker jag att alla människor har ett ansvar mot andra fina människor. Jag komenterade precis som alla andra. Bara det att jag inte skrev mitt namn för det var från mig till Fia. Men tydligen ska hennes "arme" ALLTID göra det ännu värre.. Det finns alltid två sidor på en tanke,,beroende på hur man väljer att se den,,eller hur?



Mitt namn är JENNY o min blogg är www.eamp.blogg.se var så goda o gå in o läs om mitt liv. Jag försöker att varje dag ge kärlek o glädje till min familj. Hoppas jag lyckas, det märker vi en vacker dag po tills dess kommer jag göra ALLT i min makt för att det ska bli så bra som möjligt!

2010-09-28 @ 15:56:38
Postat av: Robin

Jag vill se mer styckesindelning, mer punkter och mindre komma-tecken.



Tack!

2010-09-28 @ 16:11:49
URL: http://www.sprakvardarna.se/index.htm
Postat av: En i "armén"

Tror inte någon har gissat att det INTE var du Jenny. Gör oss en tjänst, spar dina uppsatser till din egen blogg och facebook.

Tack.

2010-09-28 @ 17:28:30
Postat av: Anonym

Nä o det var ju inte det jag inte trodde heller,, Undra om detta e det mest spännande som hänt er på länge.. Att vända o vrida på saker till er fördel är ju inget ni e ovana vid precis ;) Anonyma komentarer var väl inte ok eller?? hahah jaja,, detta e ju så dagis nivå.. Det enda jag skrev var Att du inte skäms o att det handlar inte bara om bara Fia. o det har ni gjort till att jag sparkar på någon som ligger o att jag e väääärsta värsta.. Herre gud. Jag säger ju att jag menade väl men med hårda ord. Jag skulle gärna vilja höra det ibland istället för att alla ska behandla mig som en bebis hela tiden. Vi är vuxna människor o har ett ansvar för vårt eget liv likt de som finns runt oss.. Mer Kärlek åt folket o sånna här små grejjer skulle inte existera...



Robin Jag ska försöka men jag e ganska dålig på att skriva så där bra o som man ska. jag skriver av bara farten o tänker inte så mycket på att det ska vara snygg o lättläst. Det e bara så jag är;) Hej på dig iallafall.. ♥

2010-09-28 @ 21:41:43
Postat av: Jenny Kalpakas ♥

Nä o det var ju inte det jag inte trodde heller,, Undra om detta e det mest spännande som hänt er på länge.. Att vända o vrida på saker till er fördel är ju inget ni e ovana vid precis ;) Anonyma komentarer var väl inte ok eller?? hahah jaja,, detta e ju så dagis nivå.. Det enda jag skrev var Att du inte skäms o att det handlar inte bara om bara Fia. o det har ni gjort till att jag sparkar på någon som ligger o att jag e väääärsta värsta.. Herre gud. Jag säger ju att jag menade väl men med hårda ord. Jag skulle gärna vilja höra det ibland istället för att alla ska behandla mig som en bebis hela tiden. Vi är vuxna människor o har ett ansvar för vårt eget liv likt de som finns runt oss.. Mer Kärlek åt folket o sånna här små grejjer skulle inte existera...



Robin Jag ska försöka men jag e ganska dålig på att skriva så där bra o som man ska. jag skriver av bara farten o tänker inte så mycket på att det ska vara snygg o lättläst. Det e bara så jag är;) Hej på dig iallafall.. ♥

2010-09-28 @ 21:46:00
URL: http://eamp.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ja man kan absolut välja att tänka på det positiva, det var bara det att jag inte fattade vad det positiva var i den kommentaren.... osmart av mig kan tyckas, men det känndes ju kanske inte helt uppenbart att det faktiskt va menat som en pepp kommentar.

sen tror jag att du misstolkade min kommentar lite, det var en kommentar till fia på fias blogg o jag menade bara att en annan tjej hade kommenterat en sak en gång o när ja skrev osmart menade jag ju såklart smart, tråkigt att du tog illa vid dig o misstolkade det hela! inte alls min mening...

2010-09-29 @ 00:41:29
Postat av: Anonym

Jo, men eller hur.. Visst SÅ fel det kan bli...

2010-09-29 @ 00:58:08
Postat av: Anonym

Oj Jag igen. Jenny Alltså.

2010-09-29 @ 00:58:39

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0