body>

Jag är sjuk.

Ja, jag är sämst på att blogga just nu. Jobbar för mycket, är sjuk eller nåt och sover nästan så fort jag kommer hem på kvällarna.

Vadå för sjuk undrar ni? Sluta läs nu, om ni är känsliga.
Jag har i 3 veckors tid haft diarré. Alltså bara typ vätska som kommer ur tvåan. Sedan ett tag tillbaka är det även blod och slem.
Jag har givetvis sökt doktor som tagit tusen prover på mig. Blodprover, bajsprover och sånt. 2-4 veckor skulle det ta innan jag fick alla provsvar. ovissheten om vad det är för fel på mig, gör ju inte saken bättre. Jag försöker att inte tänka på det, men blir påmind 10-15 gånger om dagen då jag akut besöker toaletten. I morgon påbörjas vecka 4 med tarmproblem. Nåt positivt med det hela borde vara att jag inte har matlust och kanske kan gå ner lite i vikt.

Ni som känner mig, vet att när jag eller nån i min familj råkar ut för nåt så är det alltid nån ovanlig sjukdom. Så vad tror ni det är för fel på mig???

Kommentarer
Postat av: johanna w

jobbar för mycket och är trött hänger ju ihop Förstår att du är dundertrött som jobbar så mycket som du gör och har barn, och är du, dvs vill och gör ALLT bäst och perfekt från hem till jobb till ja ALLT. Därför tror jag att det även hänger ihop med nr2 problemet. Hoppas att du får svar fort, och självklart blir bra bums.

<3

2011-01-30 @ 19:40:24
Postat av: Anonym

2011-01-30 @ 19:52:05
Postat av: Cissi

Det var visst jag som spökpostade mitt i nattningen. Jag tror också att det har med stress och press att göra. Inte för att det hjälper långsiktigt, men har du testat något läkemedel? Imodium plus eller nåt?

2011-01-30 @ 20:39:44
Postat av: akiz

precis, vad jag tänkte skriva, stress. Ta hand om dig gumman. Krya på dig!!!<3 kram

2011-01-30 @ 21:22:13
Postat av: Johanna med naglarna

S T R E S S, så denna gången är det nog ingen ovanlig sjukdom du drabbats av. Kan vara IBS det har jag, googla på det så får du se om du känner igen dig. Jag har dock slutat stressa för ett bra tag sen när jag började leva mitt nya liv men problemen med magen finns ändå kvar till och från.

Krya på dig Fia...

2011-01-30 @ 21:26:09
URL: http://johannasego.blogg.se/
Postat av: Sisela

Jag är ingen doktor Fia, men jag jobbar delvis med pat. med mag/tarm besvär. Stress kan vara en faktor, men att det även är blodigt och slemigt är inte fullt lika normalt. Symtomen tycker jag snarare liknar en form av chron (Morbus chron). Men invänta dina provsvar, så får du definitivt besked och kan få behandling därefter.

Ta det lungt och ta hand om dig!!

2011-01-30 @ 21:44:28
Postat av: Michelle

Inte kul alls.

Jag har ju som du vet, precis som Johanna också IBS. Hade också blod i avföringen och det kommer tillbaka ibland som ett brev på posten. Särkillt nu när jag är gravid. IBS är ju tyvärr något man får leva med. Man får som Johanna säger stressa ner, tänka på vad man äter när det är som värst iallafall m.m. Jag minns dock att jag fick några tabletter som tog bort blodet när det var som värst, vad det va det vet jag inte.



Få väl hoppas att du får en diagnos med medicin för stressa ner lär du väl inte göra ändå om jag känner dig rätt. Man ska vara rädd om sig. Det tog tyvärr 1 år och 2 månader, massa akutbesök, sjukhusbesök, undersökningar, fasta, gråtattacker m.m. för mig att få diagnosen fastställd. Hoppas verkligen inte det tar det för dig!

2011-01-31 @ 11:11:17
URL: http://vitadagar.blogg.se/
Postat av: Evalisa

Här är en till... Verkar vara vanligt. =( Nu har det dock blivit lite bättre...

2011-01-31 @ 18:54:37
Postat av: Anonym

Har haft problem med IBS jag också då jag stressade, åt på konstiga tider och mådde almänt dåligt. Men sedan jag började äta LCHF kost har det inte varit några besvär alls :D

2011-01-31 @ 20:45:51
Postat av: Sofie Childs

Hej!!



Jag har en tävling på min blogg där priset är leksaker och en badblöja. Vore kul om du ville vara med och tävla.



Om du inte är intresserad ber jag om ursäkt för reklam! =)



// Sofie Childs


Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0