body>

Sid har ångest!

Inatt har jag varit vaken mer än jag har sovit. Anledningen till det är en 80 cm lång minidvärg som heter Sid.
Det känns som han har ångest och allt han ville ha var närhet.
 Han panikskrek så fort vi la honom i egen säng. Pappa försökte första halvan med en taktik som innebar "låt honom skrika", vilket gjorde att jag inte kunde sova trots att jag låg i andra änden av vår lägenhet. Så jag tog över, och det slutade med att jag hade en liten kille som krampakrigt kramade mig och ville ligga på mig. Och då vet de flesta att man inte själv kan sova speciellt mycket.

Det känns som det här har nåt med dagis att göra. Är det mycket ångest, känslor och sånt som ska bearbetas nu, när dom upplever så mycket nytt? Tell me, tell me, ni andra dagismammor som vet.
Det här är nämligen en kille som sover som en stock annars.

Och ja, vi provade välling, men det var inte problemet!


Kommentarer
Postat av: Marielle

Min son på 15 månader började på inskolning förra veckan och han har också börjat vakna på nätterna och ska bara ligga hos mig.

I natt vaknade han och låg vaken över 1 timme och hade jättesvårt att komma till ro.

Tror det är mycket intryck för dem små, så de går nog över snart

2011-01-19 @ 20:26:02
Postat av: Cissi

Haha! Minidvärg!



Ed har haft samma ett par-tre olika tillfällen och absolut inte lugnat sig innan han fått ligga näranära mig i sängen. Detta var dock innan dagis. Nån utvecklingsfas kanske...?

2011-01-19 @ 20:30:26
URL: http://cissicc.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det är vanligt att barn som börjar på förskolan bearbetar det som händer på förskolan i sina drömmar, och får därmed svårt att sova. De anser att föräldrarna "överger" dem när de börjar jobba. Men så fort de inser att mamma/pappa kommer ju faktiskt tillbaka senare och hämtar mig, så brukar allt vända! Det kommer vända snart!

2011-01-19 @ 20:49:53
Postat av: Terése

Ja, det är massor med intryck när de börjar dagis och det kan ta sig uttryck även när de är vakna. Typ att det "vaktar" en om man lämnar rummet eller så... Men, som sagt ovan, det går över när de kommit in i de nya rutinerna! Jag tror på din linje, att låta honom ligga näranära några nätter om han behöver det. :)

2011-01-19 @ 21:20:50
Postat av: akiz

Till oss sa personalen på dagis att det kunde komma en period i samband med inskolningen att de sover dåligt, skriker på nätterna, börjar drömma och klamrar sig fast vid föräldrarna, men att den snart går över. Så jag tror bara att detta är tillfälligt så vida han inte verkar ha ont nånstans, men det hade ni nog märkt isf. Det är bara att bita ihop och kämpa sig igenom.... suck.! styrkekramar till er! Hoppas det går bra på dagis för sidding. puss

2011-01-19 @ 21:37:25
Postat av: akiz

Till oss sa personalen på dagis att det kunde komma en period i samband med inskolningen att de sover dåligt, skriker på nätterna, börjar drömma och klamrar sig fast vid föräldrarna, men att den snart går över. Så jag tror bara att detta är tillfälligt så vida han inte verkar ha ont nånstans, men det hade ni nog märkt isf. Det är bara att bita ihop och kämpa sig igenom.... suck.! styrkekramar till er! Hoppas det går bra på dagis för sidding. puss

2011-01-19 @ 21:38:32
Postat av: Cissi igen

Vi blev också "varnade" för sömnstörningar av dagis, så det är säkert det. Hoppas han sover bättre inatt! Själv har jag mitt lilla barn på armen nu, dagisbacillerna har slagit till med full kraft. Kul, 3 dagar fick han vara frisk där! Puss

2011-01-19 @ 22:09:58
Postat av: Michelle

Stackars barnen, dom vet ju inte vad som händer. Blir nog bra snart men det är klart att det är en jobbig period.

2011-01-20 @ 11:14:03
URL: http://vitadagar.blogg.se/
Postat av: Eivindtilda

I want to say that you have interesting info in this website. keep it going. thanks. greetings

2011-05-12 @ 09:46:03
URL: http://eivindtilda.blogstie.com

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0