body>

Pratkvarnen Håkansson

Nu kommer tillägg på Siddings ordförråd 19 månader.


Bebii - Bebis
usvaaagn - Husvagn
Magn- vagn (Han kan bli helt tokig och skrika magn, magn, magn när han vill åka vagn!)
Eddii -Eddie
Enne - Enya
Ajja - Alva
Ovve - Tulle
Ninni - Lina
Jääjää - Farmor /Farfar
Yiia - Tyra
Ahppa - Hoppa
Ouuhj - Förlåt/oj
Mer - Mer
Pouss - Puss
Aj - Aj
Borta - borta
Iaaiaaaoo - Som i sången Old McDonald had a farm...
Umpa, Umpa - Som i sången "umpa, umpa fallerallerej"
Min - Min

Mycket härmande och helt plötsligt har han börjat säga namn till folk. Ni som inte är med på listan heter förmodligen bara för krångliga namn, för vi försöker alltid peka på kort och säga namn på våra nära och kära.



Kommentarer
Postat av: Akiz

Men Sidden då!!! Jag förstår inte det krångliga i att säga mitt namn Anna-Karin! :)

2011-07-14 @ 14:13:21
Postat av: Virva

Mommon och uffan,båt också

2011-07-27 @ 12:16:37

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0