body>

Hon bara måste gnälla den där Sjöström!






Trots att jag ännu inte har några värre krämpor än foglossningen som kommer och går. (Inte jämt alltså, förmodligen när jag sovit konstigt eller överbelastat höften)

Så måste jag gnälla. Jag måste klaga. Jag är helt enkelt inte nöjd.
För jag har kommit på vad det är... Jag hatar att vara gravid!
Det känns som jag är inlåst i min egen kropp.
Det känns som jag sitter fängslad i Bolivia för knarksmuggling.

Jag bara längtar tills mitt straff är över och jag kan resa hem igen!

Finns det någon alls som förstår vad jag menar?

Jag är ingen barbamamma som känner ett lyckorus över att växa och blir fetare, fulare och inte kunna klä mig snyggt. Bli orörligare och absolut inte kunna slappna av med ett glas vin på fredagskvällen.

Det blir aldrig någon riktig fredagsfeeling för mig, trots att jag vanligtvis inte dricker vin varje fredag. Veckor och helg flyter ihop och det känns aldrig festligt eller speciellt, det är bara tid som ska sittas av.

Jag vet inte om det blir extra påtagligt för jag jobbar i klädbutik bland unga, smala tjejer och vill vara fin och fräsch på jobbet, men helst skulle vilja bo i en mysbralla. Att spetstrosor inte känns så fancy just nu, utan en rejäl bomullstrosa som man inte får svamp i, blir bättre.
Att det är tråkigt att sminka sig, för man ser bara blek och svullen ut ändå.

Det finns dom som älskar det här med att vara gravid och vänta på det lilla barnet som växer i magen, men jag är inte en av dom. Att vänta har aldrig varit min starka sida. Att se positivt på saker och ting, är inte heller min grej, iallafall inte i detta sammanhanget. Jag kan tänka mig att vara gravid i 23 veckor, sen gick min gräns! Nu räcker det!

Jag vill ha små bröst och liten röv. Lår som inte går emot varann när man går. Jag vill ha ett normalt blodflöde i kroppen som gör att jag inte får åderbråck här och där.


Snälla, säg att det finns någon som håller med mig!?



Mage v 22 (Förra veckan, det var då, det)


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag håller med dig, men kan inte förstå hur du ens kan tycka att du är tjock och ful. Du har ju en pytteliten gravidmage för att vara i v 23, var glad för det ist, du hade kunnat varit ännu större och då hade det varit befogat att klaga :) Det syns ju knappt att du är gravid, så njut av att vara liten för ungen kommer ut och då kommer du bli ännu mindre igen. Men jag förstår precis vad du menar och hur du känner, jag gillade inte heller att vara stor och tjock, finnig och ful och att låren gick ihop. men det där med alkohol håller jag inte med dig om. man kan slappna av och ha helg utan det så där får du tänka om :))) alkohol och rus är inte allt här i världen. Så till det säger jag SKÄRP DIG!



kram kram och ta hand om dig. bra att du vilar. <3

2011-11-20 @ 10:07:08
Postat av: Akiz

Det var jag som skrev :)...

2011-11-20 @ 10:07:41
Postat av: emilia

Hej hej! Snubblade in på din blogg och ville bara säga att jag verkligen håller med dig ang graviditeten! Det är bara ett ont måste för att få en älskad bebis,

Det värsta för dig nu är att du har det värsta (i och för sig också det bästa) framför dig ;) Hoppas du inte får det allt för besvärligt :)



/E

2011-11-23 @ 13:53:15
URL: http://nattstad.se/EMaria

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0