body>

Mammabyxor

Vad är grejen med mammabyxor?
Varför kan alla andra ha dom och inte jag?

Jag har köpt 3 par som bara ligger i skåpet och väntar på mig. kanske i v 37, men inte nu!
Jag kan inte ha den där äckliga tuben över magen, det kliar och känns obehagligt och den korvar sig och rullas ihop.
Jag har aldrig gillat att dra saker över naveln. Har strumpbyxor med extra låg midja (åhléns har dom bästa)

Byxorna åker ner och om man ska dra upp dom får man börja dra vid pattarna, det känns ju inte riktigt klokt!

Jeans med supelåg midja får bli min grej, för det här funkar verkligen inte.

Jag har alltså testat 3 olika byxor och alla är lika jävliga, förstår ni att jag vill gå i mysbralla då?
Jag kan fortfarande knäppa mina jeans men efter en lång dag börjar det göra ont i magen, som om jag haft tryck på fel ställe. Måste nog införskaffa mig en sån där gravidknapp nu!

Så, nu har jag gnällt lite till, nu känns det genast lite bättre. Nu blir det glögg (halsbränna) och pepparkaka (sura uppstötningar)
God söndag på er!

Kommentarer
Postat av: mammatajkon

Jag känner igen det där med mammabyxor. Jag kunde heller inte ha resåren. Jag köpte ett par snygga mamalicous-jeans när jag var gravid andra gången. Men hade sällan resåren uppvikt. Numer har jag faktiskt sprättat bort resåren och har dem som vanliga jeans (har även tagit bort märket där bak) Eller fick ha dem när jag kom i dem igen, vill säga.. haha sjukt att inte komma i sina mamambyxor, men jag var ju väldigt liten som gravid (tappade massa i vikt istället för att gå upp, smalnade av vid låren osv).

Jag körde på mycket leggings istället. Eller köp snygga mammabyxor med låg midja och ta bort resåren.

2011-11-20 @ 21:03:26
URL: http://mammatajkon.blogspot.com
Postat av: mammatajkon.blogspot.com

http://www.tradera.com/nya-mamma-jeans-fran-mamalicious-strl-29-34-tum-ord-pris-649-95--auktion_163202_141773178



Ganska exakt dessa byxorna var det jag köpte. Gick alltså att sprätta bort resåren och ha dem ändå. Du ser att midjan är så låg och de är ändå rätt snygga (tycker jag)

2011-11-20 @ 21:40:47

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0