body>

Jag och matadoren!

Jag känner mig som matadorerna i Tjuren Ferdinand. Jag sliter mitt hår!
Anledningen till mitt bekymrande är en 21-månaders kille som inte äter något.
Vad gör man?

Korv var ju egentligen det enda "matiga" om man nu kan kalla Korvar för mat som han åt, men som han nu förmodligen tröttnat på.

Det han stoppar i sin mun numera är detta och ENDAST detta:

Mjölk, vatten, festis
Actimel drickyoghurt
Kokt skinka (smörgåspålägg)
Ost
Smörgås med mycket smör
Bullar
Kakor
Glass
Vindruvor
jordgubbar
(Banan) Ibland.
(Äpple) Han suger ut saften och spottar ut äpplebitarna.


Är det en varierad kost?
Ska man kontakta dietist eller är detta vanligt?
Snälla, snälla hjälp. Berätta om era 1½ - snart 2-åringar. Vad äter/åt dom?


Annars får någon snart piska, mig, stånga mig, göra vad ni vill med mig!

Kommentarer
Postat av: akiz

har du provat oxfile och hummer??? han kanske ska ha det bästa på menyn ;) Ge han det han vill ha och var glad för att han äter något iaf och inte ingenting alls. Han kommer börja äta! En annan dag.....



Så länge han är frisk och pigg är det nog ingen fara.



Hoppas du mår bättre nu och att magen växer och mår bra. kram kram kram

2011-09-04 @ 20:30:16
Postat av: Rebecca

Barn är små lustiga filurer... men det brukar känna själv vad det behöver! (kommer från en som inte har barn o inte kan ett skit om dem)

För att lugna din egen oro kan du ju gå till apoteket o inhandla multivitaminer, ja det finns för små barn, de vet jag för jag jobbar på apotek!

Många många oroliga mammor som kommer in nästan varje dag med just detta problem.

Själv åt jag enbart vitt bröd med ett tunt tunt lager smör på tills jag va typ 6 år... Synd på ett sätt att jag inte har kvar den matvanan nu, hade varit både billigt o bra för midjan ;)

Stort grattis till nya bebisen!!!!!!

2011-09-04 @ 20:41:06
Postat av: Caroline

Agnes har gått runt på fil å välling å hon har inte tagit nån skada än ;) grattis till det växande livet! Hälsa så gott till Roy oxå!

2011-09-04 @ 21:36:49
URL: http://Trissitosar.blogspot.com

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0