body>

Duktiga jag!

För nån vecka sedan hade Aftonbladet en extrabilaga, där ett reportage om "duktiga människor" fanns att läsa!
Det var ett test med 9 frågor och om man svarade "ja" på fler än 4 led man av duktighetssyndromet!
Jag svarade "ja" på alla nio!!!

Det fanns med tips på botemedel från en livscoach.
Bland annat skulle man bjuda hem folk utan att städa innan (panik!!!)
Eller ge bort något till en vän utan avsändare! För när man lider av duktighetssyndromet, så vill man även bli bekräftad att man är duktig, snäll, snygg osv.
Man gillar att ge bort saker för att göra någon glad men främst för att få beröm för vilken bra present eller för att man tänkt på någon! Så egentligen är det för bekräftelse man ger presenter!
Först tyckte jag att det var bullshit, men desto mer jag tänker på det så stämmer det nog!
Jag vill alltid ge den bästa presenten så folk kan åhhhh:a och ohhhhh:a åt vilken bra och fin grej jag köpt = jag är bra!!!

Jag har sparat artikeln och ska fan jobba på att inte vara så jäkla bra, jag kommer må mycket bättre av att ha mindre krav på mig själv!

Och varför jag tog upp detta var för att ni kanske minns min fasa över att hinna i tid till dagis!
Vem tror ni kommer tio minuter innan, färdigsminkad, duschad och har utfodrat och klätt på två barn!
Jo duktiga jag!!!
Det är så typiskt ordningsamma jag!

Från och med nu och under min mammaledighet ska jag lära mig att bli lite mer slarvig, komma försent, ha det ostädat hemma och njuta av livet istället!!!

Ska vi försöka med det, alla vi duktiga människor där ute?


Kommentarer
Postat av: Johanna w lider inte av duktighetssyndromet!!!

Mycket bra idé!!! Jag kanske borde bli lite mer duktig på att bli duktig!?

2012-04-26 @ 22:15:46
Postat av: Akiz

Panik..... Men jag är på. Har inte dammsugit på hela veckan och nu är det fredag= panik, men jag ger mig en klapp på huvudet ist. Tror dock inte att jag kommer klara det länge till.... Pok

2012-04-27 @ 17:34:38
Postat av: Akiz

....och du, det duger med Gorbys imån ;)

2012-04-27 @ 17:36:25

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0