body>

Hur????

Amningshormonerna gör väl sitt, men fy fan vad jag har lipat i två dagar!
Det dåliga samvetet om hur man ska räcka till, att Sid inte längre har min fulla uppmärksamhet, att det känns som man säger "nej, gör inte så" till honom precis hel tiden!
OCH så har jag så sjukt ont i bröstvårtorna så jag nästan svimmar varje gång hon suger tag!


Jag förstår inte hur folk får ihop det?
Hur ska jag kunna släppa iväg Roy till jobbet igen?
Jag får helt enkelt dra ner på mina egna krav, sluta städa hemma och sluta göra mig själv i ordning så kanske jag räcker till lite!

Försöker vara med Sid så fort jag lagt Sally i sin vagga, men det finns alltid saker att plocka med!

I bland tänker jag att varför skulle man vara så girig att man skulle ha fler barn?
Ett bortskämt hade väl räckt?
Men Sally vill jag givetvis inte ha ogjord!
Svår kombo, det där!

Idag gick vi till råga på allt som redan är jobbigt, ett mycket ledsamt och tungt besked som gjorde att jag klämde fram dom allra sista tårarna, trots att jag trodde dom var slut!
Livet är bra orättvist ibland!

Just nu ammar jag Sally som för övrigt vaknar två gånger per natt för mat!
Somnar 22:00 och sover till 02:00 då hon får mat, somnar om till 05:30 då äter hon igen, sover sedan till 09:00.
Har jag tur sover jag till 08:00 sedan kommer lillfisen och klättrar upp i vår säng och säger att vi måste "gosa allihop"
Han är väldigt förtjust i att krama och gosa med sin lillasyster men förstår inte varför hon inte vill ha napp!


Kommentarer
Postat av: Mella

Goaste, finaste storebror <3 Du räcker till! Jag kan känna mig otillräcklig och då har jag bara ett barn. Man vill vara bästa mamman, ha ett perfekt hem, vara social med allt och alla osv. Bara att inse att vi är såna, men försöka jobba på att låta det samlas lite dammråttor i hörnen. För det gör inget! Sen har vi ju sambos som också kan hantera en dammsugare, eller hur? Som det känns nu förstår jag verkligen inte hur det ska kunna finnas tid för ett barn till, men på något sätt får man ihop det. Det kommer du också få! Hur fixar folk det med fler barn än så däremot, det är en gåta!

2012-04-05 @ 15:48:19
Postat av: Johanna

Smörj in bröstvårtorna och lufta. Eller använd amningskopp så inget nöts. Amningsnapp när hon suger underlättar. Eller pumpa och ge ur flaska till de läkt de fick jag göra då min flicka inte tog rätt tag så det börja blöda varje gång.

2012-04-05 @ 16:33:44
Postat av: akiz

jag fattar inte heller hur folk gör, därför är jag girig och väljer att bara ha ett barn och låna dina när jag blir sugen på fler ;) De är helt underbara Fia. Sidden är en super söt bror till liten Sally.

2012-04-06 @ 14:11:38

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0