body>

Här blir det inga barn gjorda!

Jag äter piller för första gången sen jag var typ 23!
Eftersom jag har haft blodpropp är p-piller uteslutet och de tre sorter minipiller som finns har bara gett mig otrevliga biverkningar som acne, fetma, mellanblödningar, minskad sexlust, irritation m.m

Så sedan jag var 23 har jag varit oskyddad och trots detta var båda barnen planerade och inga "misstag"!
Vi har lyckats bli gravida så fort vi bestämt oss för detta och inte annars!

Men nu är jag rädd för "misstag", för jag vill inte ha fler barn, så jag känner mig lite tvungen att ge minipiller en chans till!

Ibland tänker jag att jag bara borde sterilisera mig så jag slipper alla biverkningar som piller ger, men så tänker jag att om jag inte alltid ska vara ihop med Roy (tillexempel om han aldrig tänker fria) så kanske jag byter honom mot en ung viril hane som gärna vill ha ett eget barn (eller killar kanske inte längtar så efter barn som tjejer gör?!)

Men iallafall, då tänker jag att det är dumt att sterilisera mig då, kanske bättre att Roy gör det?


Kommentarer
Postat av: Tina

Jag har precis börjat med minipiller. Väntar bara på att jag ska få alla de där symtomen som du också fasar för. Förra gången gick det inte utan slutade efter ett tag.
Eftersom vi (kvinnor) går igenom 9 månaders graviditet, med allt vad det innebär och förlossning. Kämpar oss tillbaka så gott vi kan till en "normal" kropp igen, så är det väl killarna som får sterilisera sig.
Inte mer än rätt!
Men det tror jag inte kommer ske, de är nog så rädda att det ska hända ngt med deras bästa kompis.. ;)

2012-08-27 @ 09:43:23
Postat av: Tina

Jag har precis börjat med minipiller. Väntar bara på att jag ska få alla de där symtomen som du också fasar för. Förra gången gick det inte utan slutade efter ett tag.
Eftersom vi (kvinnor) går igenom 9 månaders graviditet, med allt vad det innebär och förlossning. Kämpar oss tillbaka så gott vi kan till en "normal" kropp igen, så är det väl killarna som får sterilisera sig.
Inte mer än rätt!
Men det tror jag inte kommer ske, de är nog så rädda att det ska hända ngt med deras bästa kompis.. ;)

2012-08-27 @ 09:44:20
Postat av: Lotta

Spiral? Det har jag haft i många år och det funkar fint!

2012-08-27 @ 10:38:25

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0