body>

One of those days

Roy har spenderat hela helgen i skogen med skogsplantering.
Igår var en hemsk dag! En sån där dag när tålamodet tryter och orken lyser med sin frånvaro!
Jag ville bara lägga mig ner och dö!
Alternativt gråta lite!
Hade ingen lust med någonting alls och allra minst att ha två barn!

Nu är min annars så underbara son helt plötsligt väldigt jobbig, väldigt krävande och väldigt hårdhänt mot mig!
Förmodligen en slags uppmärksamhetsgrej!
Men jag ger mina barn så mycket uppmärksamhet nu så jag inte ens hinner med mig själv!
Än mindre vara trevlig, positiv, kåt och tacksam när Roy kommer hem!

Igår var en sån dag då jag hade gett vad som helst för att få jobba igen!
Ett slitsamt, påfrestande och stressigt jobb är ingenting mot 2 barn ibland!

Sedan är min son väldigt huligan-ig just nu! Det kastas saker, skriks, bråkas och slåss.... Inte mot sin syster utan mot mig!
Sin syster är han nästan lite för kärleksfull mot! Så man måste passa honom hela tiden för han vill kramas och gosa med henne hela tiden och han vet ju inte riktigt hur hårt han kramas!

En egen nanny står högt på listan!
Det kan till och med vara en snygg 19-åring som Roy skojar om! Just nu bryr jag mig bara om att få andas i lugn och ro 5 min!


Kommentarer
Postat av: Carro

Det är tur att dom är söta åtminstone! ;) kämpa på gumman, Sids humör kommer att bli bättre, det är nog mycket som händer i den där åldern! Men jag förstår att det måste vara kämpigt ibland!! All eloge till er flerbarnsmammor där ute!! Här blir det bara ett och det står jag fast vid.. Puss

2012-06-04 @ 13:13:25
Postat av: Akiz

Treårstrots kallas det, testa testa testa gränser till mamman bryter ihop, och de lyckas jämt......usch lider med dig, men åter igen, du är inte ensam och jag förstår dig! Jag älskar att jobba just nu. Måndagar är bäst! En heeeeel veckas jobb innan helgen som enbart består av trots, test och bråk just nu i min familj. Trodde aldrig att jag skulle älska måndagar!

2012-06-04 @ 20:32:37
Postat av: Akiz

Carro, jag håller med, och säger som du....ett räcker.....gott och väl :)

2012-06-04 @ 20:33:33

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0