body>

Sid "korven" Håkansson

Vet ni vad som tar knäcken på mig allra allra mest?

Att min son är väldigt speciell med mat!

Det hela började när han som 1-åring började dagis (alldeles för tidigt, gör aldrig om det!) och slutade äta helt och hållet! I samma veva blev han magsjuk och kopplade på något vis ihop kräkandet med vällingen eftersom det var efter den han började spy, och slutade då även med välling!

Och som vi kämpat efter det!
Det har varit enbart korv i perioder eller endast smörgås!
Så bytte vi dagis och dom jobbade lika hårt som vi på det här med att prova olika rätter!
Han åt majs, plättar, korv, ris, bröd, yoghurt, köttbullar och så flyttade vi och så har vi fått börja om!
Han har enbart ätit plättar i flera månader och nu äntligen börjat äta korv igen..... På Ikea!

Så vad gör man inte för att få sina barn att äta? Numera är vi på Ikea 3-4 dagar i veckan för att få i oss lite kött, förutom allt ägg och vitt mjöl han får i sig!

Men att ha ett barn som håller på sähär med maten knäcker psyket totalt!
Måtte Sally äta som en lastbilschaffis säger jag bara, annars vet jag inte vad jag gör!

Äntligen har någon uppmärksammat problemet och skickat remiss till en dietist! Tack underbara BVC i smedby!!!


Kommentarer
Postat av: Akiz

2012-06-04 @ 20:02:32
Postat av: Akiz

Gör ingen grej av det, säger jag som har samma problem.....men det är svårt att INTE göra ngn grej av det, jag vet. Kram

2012-06-04 @ 20:06:49
Postat av: Paula

Hua jag vet hur det känns:((

Det är så jobbigt!

Vad skönt att dom lyssnar på er och hoppas dom har bra tips o råd.



Kram

Paula

2012-06-04 @ 22:03:50
URL: http://vackravitating.blogspot.se/

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0