body>

BVC besök

Efter att ha bönat och bett om hjälp med Sids matvägran fick jag äntligen hjälp hos familjecentrum i smedby som är det ställe vi tillhör efter flytten! En urgullig tjej som jobbar där och som
Även kommer vara vår sköterska med lillan!

Hon gav oss inga direkta råd, för hon förstod att vi testat ALLT!
Men rent generellt tycker hon att barn ska sitta vid köksbordet med resten av familjen. Och äta den maten som
Serveras!
Det låter klokt i mina öron, OM man har ett barn som äter det mesta!

Men när man har ett barn som
Äter plättar och korv (ibland) och oftast i sitt eget rum!
Om jag ska följa hennes ord får jag ju ett ännu större problem, då kommer han ju inte äta alls!!!!

Vi ska få träffa en dietist och eventuellt en barnpsykolog om problemen kvarstår! Eftersom vi kommer ses ganska ofta framöver ska vi diskutera Sid när vi ändå ses!

Det absolut huvudsakliga är att han på nåt sätt ändå lyckas få energi och går upp i vikt!

Han väger 13700 gram och är 92 lång!
Över normalkurvan till och med och beräknas bli en lång kille!

Igår kväll fick vi göra ett besök på kalmarjouren och där visade det sig att Sid hade dubbelsidig öroninflammation där det spruckit i ena örat!
Nu får vi nog be om rör snart! (hur har det gått för Eddies öron, sen ni satte in, Cissi?)

Förutom feber så sa han ett par gånger att det gjorde ont i öronen, inte mer än så, han har nog rätt hög smärttröskel!

Nu får vi se till att bli friska tills vår lilla behagar komma till världen!




I den här familjen får man sitta på köksbänken och äta, bara man äter!!!!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Eddie har inte haft några problem alls sedan han fick rören. Istället för tryck i öronen, inflammationer o spräckta trumhinnor så rinner allt var och snusk ut. Be vårdcentralen remittera er till öron näsa hals! Sid borde vara mer än kvalificerad. Puss o krya på er

2012-03-18 @ 11:21:32
Postat av: Akiz

Jag håller med dig fia. Huvudsaken är att han äter,så får han sitta vart han vill...Man ska nog inte göra så stor grej av maten, för då äter de ännu mindre. Jag åt ingenting när jag var liten, och se så stor och tjock jag blev ändå! haha....Hoppas han börjar äta igen tids nog. puss

2012-03-18 @ 12:37:38

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0