body>

Ont, det gör ont, en liten stund på natten men inget på dan!

Det finns en anledning till att jag brådskar ut mina bebisar och inte vill
Vänta! Den anledningen heter pinvärkar, förvärkar, sammandragningar !
Kalla det vad ni vill men när folk säger att deras förlossning startade med molande mensvärk, så vet jag precis!
Det har jag haft från och till i två veckor nu!
Inatt mellan 04-06.00 bland annat!

När folk säger att förlossningen startade med tryck nedåt och ett jäkla spring på toan, så vet jag precis för de senaste två veckorna har jag haft det så! De senaste 4 dagarna mer än nånsin!

Precis såhär var det med Sid! Ont av bara helvete och så får man inget för det, för helt plötsligt försvinner det!
I morse sa jag till Roy, nu tror jag kanske något är på gång....
Men nä, runt 06.00 har jag somnat av utmattning!

Det är därför jag tycker det är orättvist att vissa inte känner nåt och sen åker dom in på natten och föder barn.
Medan jag lider, lider och lider och inga barn kommer!
Blir förmodligen igångsatt denna gången också, min kropp är väl bara bra på att bli med barn, inte att föda dom!

Hade ju varit trevligt att njuta de sista dagarna med Sid, men jag har för ont för det! Idag kommer hans farfar hit och roar honom lite!


Kommentarer
Postat av: hanna

Hu din stackare, lider med dig. Dock har jag inte behövt bli igångsatt någon av gångerna. Däremot gick jag över med båda ena gången 9 dagar första 5 andra o dessa hemska förvärkar o toa besök som höll i sig ett X antal dagar. Till slut var de bara o försöka bita ihop o hitta på annat om dagarna. Envis som man e. Hoppas lilla tösen snart vill titta ut! Styrke kramar!

2012-03-21 @ 10:27:05
Postat av: mia

Jag tror du fick mina förvärkar...Vad får ja utav dig? Puss!

2012-03-21 @ 10:36:35
Postat av: H

Akta dig för vad du önskar dig säger jag då bara. Snabba förlossningar är inte kul alls. Det är faktiskt vetenskapligt bevisat att snabba förlossningar är det smärtsammaste, bl.a för att kroppen inte hinner med och det egna smärtstillande inte kommer igång. Mitt (första och hittills enda) barn föddes på under tre timmar, jag hann knappt in och det enda smärtstillande jag fick var lite lustgas under de sista krystvärkarna. Smärtan jag kände under de sista värkarna och första stunden av krystvärkar går inte att beskriva. Men det gäller inte bara under själva förlossningen. Efteråt känns det som om man har fött fram en elefant, som om man är fullkomligt söndersliten i magen och underlivet. Kunde inte sitta på över en vecka efteråt. Jag menar inte att förvärkar inte gör ont, jag vet ju inte men det kan jag absolut tänka mig. Men i jämförelse skulle jag nog hellre välja det...

2012-03-21 @ 11:37:56
Postat av: Carin

Hade och har haft sammandragningar sen v.25 i båda graviditeterna....Nu börjar de blir mer onda än obehagliga om man säger så...Med Vilma körde rejäla förvärkar igång natten fredag lördag sen höll det i sig men olika minuter i mellan både sön,mån och tisdag då d blev igångsättning 15 DAGAR ÖVER TIDEN och efter 16 h fulla värkar blev det ändå akut snitt!! Så jag förstår dig! Denna gången vill jag inte. Jag vill vakna på natten-oj värkar, vattnet går, in på sjukhus, bedöva och föda barn. Jag hoppas hoppas d blir så......Stort lycka till för er. peppa peppa ladda ladda!!!!

2012-03-21 @ 11:46:31
URL: http://www.metrobloggen.se/adayinmylife
Postat av: Johanna w

Nej tack till förvärkar säger jag som inte haft och heller aldrig vill ha! Med Nouvelle kände jag inte sånt utan vaknade som sagt med tre minuter mellan värkar som bara blev kraftigare och tätare hur det nu är möjligt efter som värken höll i sig i en och en halv minut, men i början kände jag iaf en topp och en dal även om det gick i varandra! Men det jag vill säga med detta är att även om jag inte hann få smärtlindring var det över väldigt fort, visserligen mörbultad, men poff var hon ute och poff var allt glömt i jämförelse med att gå flera veckor med pinvärkar och sen bli igångsatt låter värre, dom säger att igångsatta oftast får värre värkarbete, så är det säkert men jag tror att det gå att jämföra med snabba förlossningar som min, då det är så pass intensivt att kroppen inte hinner med, men att ha så intensivt i ett dygn jämfört med några timmar det är det som är skillnaden, Tror jag! Jag kände mig snuvad på min förlossning då det gick så fort, men samtidigt skulle jag inte vilja ha det annorlunda, om man inte kan välja bort smärta helt :)

2012-03-21 @ 19:25:02

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0