body>

Vad händer???

Denna veckan var vigd åt mig!
Jag skulle få landa, Sid får vara heltid på dagis!
Men vad händer då?
Jo ungen envisas med att vakna 4-5 ggr per natt och kommer in till oss och ska till varje pris sova i vår säng! Så jag har fått springa in med honom, lugna honom, natta om honom!
Till slut visste jag inte vilken säng som var min!


Vi har sedan länge bestämt att i vår säng sover man när man är sjuk! Annars är det just, VÅR säng!
Jag kan inte rucka på den regeln nu så nära bebis, vi kan inte ligga alla fyra och trängas i sängen när jag ska amma om nätterna och jag tror inte Sid kommer sova särskilt bra!

Men så tycker jag samtidigt synd om
Honom, ska mamma, pappa och bebis dela sovrum och han ligga själv???

Så nu undrar jag om det är fler som stött på motstånd när syskon kommer, hur gör man? Ska hans säng flytta in i vårt sovrum????

Hjälp!!!!


Kommentarer
Postat av: Virva

Så fina ni är !!

2012-03-13 @ 12:03:37
Postat av: EMELIECABEZOS

Hej Fia! Vad roligt, ja jag vet vem du är :)

Hahah, tack för komplimangen!! jag tränar typ 6 ggr i veckan så det borde ju ge resultat:) kör alltid fm/lunch så det är inga problem att hinna med, är ju mammaledig :)o lördagar tränar alltid johan o jag kl 12 o killian älskar att leka på minisats medan jag tränar så det funkar toppen.

haha vad roligt att mamma satte nålar... dock kommer jag aldrig vilja ha det igen,. såg ingen mening med det, gjorde bara fruktansvört ont!!!

Ja jag gör hår ibland när jag är nere, säg till om du vill fixa ditt så kan vi lösa det. du kan maila mig isf.. jag ska ner till påsk nästa gång tror jag eller i maj.. jag sätter bara extensions med keratin från great lengths. hehe strawberry blonde är inte svårt alls eg men verkar som att det finns många dåliga frisörer.. :D

ja vi ska shoppa massor i NY, ska absolut köpa upp mig på converse o massa andra coola kläder till killis :)

ha det så bra o lycka till nu med förlossningen för bebis 2, en flicka? :) kram

2012-03-13 @ 17:30:30
URL: http://minbebis.com/blogg/emeliecabezos
Postat av: Linda

I vår familj va de mårten som flyttade på sig! Milton var drygt 1,5 när viggo kom, så han kom in ibland på nätterna, inte särskilt ofta, så jag sov m barnen...

Mårten e ju inte direkt tyst lr smidig när han sover, väckte viggo och hela tiden, typ drog täcket över han å sånt... och sen var han ganska nöjd med att få sova hela nätterna oxå!

Men alla gör ju olika, jag var ganska rädd för att milton inte skulle gilla viggo, så jag lät han sova hos oss om han ville de.

Alla sätt är bra utom dom dåliga kan man säga!

2012-03-13 @ 17:54:17
Postat av: Carin

En kompis som fått barn precis och har en 2 åring hemma har upplevt liknade både innan bebisen kom och när bebisen väl kom. 2 åringen var vaken jättemkt om nätterna innan bebisen kom, typ jäklades, kastade nappen, skulle dricka vatten osv. BVC sa att det var ganska vanligt att de små känner av att bebis kommer komma och de de kan ta till är just sömnstörelser. Även när bebisen sen kommer är det vanligt att deras sömnbild ändras då de upplever avundsjuka på att bebisen får sova i samma rum som mamma och pappa och de kan hålla sig vakna och "djävlas" De har ju inte så mycket att säga till om så så att skapa sömnproblem kan vara deras sätt att få tillbaka uppmärksamhet även det enl bvc....!

2012-03-13 @ 19:14:08
URL: http://www.metrobloggen.se/adayinmylife
Postat av: akiz

googla på att få ett syskon. tror du kan hitta många råd där. puss puss

2012-03-14 @ 16:08:40
Postat av: hanna

har en son på 2,5 år o nu en dotter på 2 månader.

Har precis samma regel som du när man är sjuk är det okej att sova hos mamma o pappa annars är det egen säng som gäller..



Men visst händer det att han knatar in och vi har förklarat o försökt berätta så gott de går för honom varför lillasyster sover inne hos oss o vise versa. Dock har de hänt att jag vaknat av att han kommit in till oss o ligger o sover i vår säng. Han lägger sig ofta halvägs nere i sängen så jag märker inte av honom.



Jag presonligen skulle aldrig flytta in hans säng till oss, när han var sjuk (nyligen) tog jag däremot in en madrass o la pågolvet breve mig o sa att han mer än gärna fick sova inne hos mamma o pappa med sitt täcke o kudde, o de funkade kanon. Ibland låg han hos oss i sängen o ibland på madrassen på golvet.



Viktigast är nog att känna efter själv hur du/ni känner inför detta. Det är inte lätt, men det ger sig! Ni löser de!

2012-03-14 @ 18:03:10
Postat av: mia

Hjärtat, nej det är trångt med 4 i sängen. DU kan ju glömma av att känna Roy ifall du inte redan upplevt det:) Mitt tips! Vi satte in vår "myshörna" dvs en säng i vårat sovrum. Vi har ju plats, tur nog...:) Under nattens gång vandrar vi runt beroende på vem som kommer in först och lägger oss där det finns plats. Brukar sluta med att jag å Theo ligger i myshörnan å Hans å Jack i sängen, eller om man har tur ligger JAG själv i sängen å de andra 3 i myshörnan:) Funkar oxå bra att lägga killarna där själva, då de får tryggheten av att veta att vi alla ligger i samma rum. Good luck! Ps. Tiden går fort, snart vill de inte veta av oss(: passa på att ha dem i sängen å gosa med dem extra mkt!

2012-03-14 @ 22:40:25

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0