body>

Sid och sömnen

Tack för tipsen MEN, Sid har en 1.20 säng som vi lägger oss i så fort han skriker på natten, men han bara fortsätter och fortsätter!
Han kommer inte ens in till oss han bara tjuter rätt ut när han vaknar!
Och nattlampa har vi testat, gjorde ingen skillnad!

Det känns som han jävlas med oss!
För mycket förändringar kanske?
Flytt, lillasyster.... Mardrömmar börjar ju bli vanligt kring 2 år också, språkövergången ska också kunna göra att nätterna knölar!

Tro mig, jag har läst hela internet om detta!!!

Inatt hittade jag Anna wahlgrens hemsida, SHN metoden!
Kan man börja nu?
Problemet har väl aldrig varit att somna!
Vi läser bok och har samma rutiner varje kväll och så fort vi släcker lampan somnar han!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Okej, då var ju inte breda-sängen-tipset nåt nytt då...



Jag har även ett barn med s.k. nattskräck! Det började tror jag när han började på dagis, han var 1 år och 9 månader då. Riktigt otäckt dom första gångerna, han skrämde nästan livet ur oss!



Vi märkte att det blev bättre när vi hade fasta rutiner/ lugnt omkring honom (hur lätt det nu är...)

Han är stor nu (tonåring) och det har gått över/ växt bort.



Det du beskriver med Sid nu verkar ju inte vara nattskräck utan nåt annat, kan bara önska lycka till och hoppas att ni får sova snart!!!

2012-05-22 @ 08:14:01

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0