body>

Man ska ALDRIG tanka bensin i en dieselbil!




Man ska ALDRIG tanka bensin i en dieselbil!
Man ska ALDRIG tanka bensin i en dieselbil!
Man ska ALDRIG tanka bensin i en dieselbil!
Man ska ALDRIG tanka bensin i en dieselbil!
Man ska ALDRIG tanka bensin i en dieselbil!
Man ska ALDRIG tanka bensin i en dieselbil!
Man ska ALDRIG tanka bensin i en dieselbil!

Men nu har jag gjort det! I en nästan helt tom tank slog jag i bensin, och sen så körde jag! Det hackade lite så jag åkte även tillbaka till bensinstationen och tittade på pumpen vad jag tankat, men inte ens då reflekterade jag över mitt misstag, så jag hämtade på dagis och jag körde hem!
Sen skulle Roy iväg och köpa snus och kommer in två sekunder efter han gått och utbrister
"va fan har du gjort med bilen"
Inte ens då förstår jag mitt misstag!
"det luktar bensin" säger Roy.
Inte ens då fattar jag!

Roy ber mig ta vår andra bil och köra till macken igen och dubbelkolla!
Det står klart och tydligt 98 oktanig bensin på pumpen jag tog!

Då förstår jag mitt misstag och börjar lipa!
Jag lipar och lipar och lipar och har inte sovit en blund inatt, jag har haft så ont i magen efter att jag googlat!

"Om man inte kör med bilen är det oftast inte såå farligt!"

Jag har kört minst en halvmil!
Så kanske måste man byta motor och det kostar sisådär 70-80.000 kr!

!!!!!


Så idag säger jag, tack och lov för försäkringsbolag! Länsförsäkringar är en av få som i sin allriskförsäkring på bilar som inte är äldre än 8 år täcker detta klantiga misstag!
Vår bil är ju knappt 2 år!

Så 1000kr fattigare kom bärgningsbilen och hämtade vår bil och körde den till verkstad i morse!

Sa jag att jag älskar Länsförsäkringar!
Sa jag att det är livsfarligt att amma?
Det är nämligen amningshjärnan vi skyller detta klantiga misstag på!

Så nu firar jag in helgen med en dumstrut på huvudet och undrar om man får hälla upp ett glad rött redan?


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag har också gjort det! I Örebro (jag bor i södra Sverige) - typ mitt i natten - en söndag! Fy f-n vad jobbigt det var!
Jag startade iofs inte bilen utan kom på det innan jag skulle köra iväg...

Efter typ 100 år fick jag tag på en kille som hade nån typ av jour som kunde komma inom "ett par timmar" och sa att det skulle kosta 3 000,- och att han ville ha betalt kontant!!!

Behöver kanske inte nämna att det blev en VÄLDIGT lång natt innan jag fick fixat kontanter, killen kom och slangade ur bensinen (på den bilen vi har var det tydligen inte helt enkelt heller - såklart!), tanka igen och sedan köra hem.
Dessutom stod jag ju i vägen med bilen och ALLA som skulle tanka den nattan ville minsann tanka på just DEN pumpen...

Får fortfarande ångest varje gång jag skall tanka och kollar pumpen typ 100 gånger!!!

2012-09-07 @ 19:06:54

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0