body>

Den här veckan äter jag...

Jag gillar ju LCHF, eftersom man slipper äta nyttigt men ändå går ner i vikt. Det här är min veckas meny!


Måndag:
2 ägg, 1 finncrisp med smör & ost. Kaffe med standardmjölk.

Korvgryta med ugnsbakade coctailtomater

Ägg, köttbulle, broccoli och creme fraiche

Tisdag:
Grekisk yoghurt med blåbär

Köttfärslimpa med champijoner, Broccoli och svampsås.

Omelett med skinka, tomat & grädde

Onsdag:
Smoothie på linfrön, youghurt och bär

Rödspätta med morötter och kall örtsås +ägg

2 kokta ägg

Torsdag:
Makrill i tomatsås + 1 ägg

Ceasarsallad med grillad kyckling och parmesan

Hamburgare med sallad och Coleslaw



Fredag:
Finncrisp + ägg

Blomkålsgratäng med stekt bacon

Kyckling med rotfrukter i ugn + Bearnaisesås

(Vispad grädde med blåbär om sötsuget slår till)

Lördag:
Omelett + Kaffe med standardmjölk

Kyckling, sallad och Bearnaise

Räkor & Aioli

Söndag:

Kaffe, stekta ägg med majonäs

Köpt lunch utan kolhydrater (Jobbhelg!)

Tonfiskgryta och tomater med sting




Kommentarer
Postat av: akiz

ok, du lyssnade alltså inte på din kloka vän Michelle?! fy på dig ;) kramis

2011-02-24 @ 08:40:18
Postat av: Anonym

Byt ut mjölken i kaffe mot grädde, mindre kolisar. Likaså är det mindre kolisar i hallon än blåbär.

Försök även stå över fincrispen. Är ju en del kolisar där med :)

Lycka till!!

2011-02-24 @ 12:27:26
Postat av: Carro

Fia kom inte och gnäll denna gången. TACK! Kolhydrater är bränsle för hjärnan och eftersom du verkar ganska slut i den just nu verkar ju detta bara korkat. Om jag låter irriterad beror det på att jag ÄR det.



2011-02-24 @ 16:23:39

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0